تعداد بازدید: ۵۶۲
کد خبر: ۱۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ - 2021 03 October
اواخر آبان آخرین مهلت تمدید پروانه‌های چرای دام اعلام شد.
روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نی‌ریز گفت: مرتعداران و بهره‌برداران مجاز که تاکنون موفق به پرداخت حق و حقوق ناشی از تمدید سالانه پروانه چرای دام در سال‌های گذشته نشده‌اند، در صورت عدم احراز شرایط ابطال پروانه چرا، اجازه داده می‌شود نسبت به پرداخت بدهی خود به نرخ روز اقدام و متعاقب آن در اجرای بند ۲۰ فصل دوم اصلاحیه شیوه‌نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور، نسبت به تهیه  و اجرای طرح مرتعداری اقدام کنند.

حامد جمالی ادامه داد: بر این پایه پس از پایان مهلت قانونی اعلام شده با بهره‌بردارانی که نسبت به تمدید پروانه اقدام نکرده باشند، طبق شیوه‌نامه برخورد و ضمن ابطال پروانه چرای نامبردگان، مرتع بلامعارض اعلام می‌شود.

وی گفت: در راستای سرعت بخشی در تحقق مدیریت پایدار و بهره‌برداری اصولی از مراتع و بر پایه بخشنامه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، تمام پروانه‌های چرای دام (پروانه‌های مرتع داری) که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید تا پایان سال ۱۴۰۰ منجر به تهیه و احاله طرح مرتعداری شود.

وی یادآور شد: برای تمدید پروانه چرا مرتعداران می‌توانند نسبت به ثبت نام و پرداخت عوارض و اخذ پروانه تمدیدی از طریق سامانه سماک اقدام کنند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نی‌ریز با بیان اینکه در صورت عدم اقدام مرتعداران، این پروانه‌ها فاقد اعتبار بوده و نسبت به ابطال آن‌ها اقدام می‌شود، اظهار کرد: بر پایه این بخشنامه، بهره‌برداران در مدت زمان باقیمانده فرصت دارند، بعد از تمدید پروانه با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ برای تهیه طرح مرتعداری اقدام کنند.

 اواخر آبان ماه 1400آخرین مهلت تمدید پروانه‌های چرای دام مرتعداران و بهره برداران شهرستان است.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها