تعداد بازدید: ۶۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱ - 2021 26 September
امام جمعه موقت نی‌ریز علم و اخلاق را دو رکن اصلی آموزش و پرورش دانست و گفت پرورش مهمتر از آموزش است.
حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 2 مهر با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار داشت: «رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که پرورش بر آموزش مقدم است. دو رکن آموزش و پرورش علم و اخلاق است. در دین ما در واقع باید بگویند پرورش و آموزش.»

خطیب جمعه نی‌ریز ضمن تأکید بر لزوم احترام به همسر و فرزندان در خانه، عنوان داشت: «هرکس لقمه حرام در زندگی‌اش بیاید، خدا هیچ عملی را از او نمی‌پذیرد. از حق‌الناس بترسید. حق‌الناس فقط در مسائل پولی نیست؛ کارمندی که به همکارش می‌گوید برای من ساعت حضور و غیاب بزن، یا معلمی که از کارش می‌زند، این حق‌الناس و حرام است. شما دارید از بیت‌المال 80 میلیون نفر تغذیه می‌شوید. حتی اگر کسی از حق همسرش بزند و یا به فرزندانش توجه لازم را نکند، حق‌الناس کرده است.»

امام جمعه موقت نی‌ریز به یازدهمین جشنواره کتابخوانی و مسابقات رضوی که در حال برگزاری است اشاره کرد و گفت: «باید از کتاب و کتابخوانی حمایت کنید. قرار شده کتابخانه سیار در شهرستان نی‌ریز با 450 میلیون تومان اعتبار راه‌اندازی شود. واقعاً حیف بود نی‌ریز چنین چیزی نداشته باشد. اما متأسفانه فرهنگ کتابخوانی ما ضعیف است. شنیده‌ام قطرویه کتابخانه ندارد که اگر این طور است، مسئولان باید فکری به حال آن کنند.»

حجت‌الاسلام فقیه هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی را گرامی داشت و افزود: «ارواح شهدا و امام شهدا هستند که این انقلاب را حفظ می‌کنند. هرکس امام حسین را زیارت کند، مثل این است که خدا را در عرش زیارت کرده است. هر جا یاد حسین کنید، همان جا حرم حسین است؛ بنابراین مجالس اربعین را جدی بگیرید.»

وی با اشاره به روز آتش‌نشانی، از جانفشانی آتش‌نشانان برای نجات جان مردم تجلیل کرد.

امام جمعه موقت نی‌ریز در جایی دیگر روز بزرگداشت مولانا را یادآوری کرد و گفت: «مولانا از برترین شعرای دنیا است و در برخی کشورها اشعار او حرف اول را می‌زند. خیلی از کشورها با برگزاری مراسم بزرگداشت از او تجلیل می‌کنند و می‌خواهند بگویند مولانا برای ما است. »

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها