تعداد بازدید: ۱۵۵۵
کد خبر: ۱۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸ - 2021 15 August
گفتگو با نیما بیگی‌بوکسور نی‌ریزی
مجید پاکیزه دامن / گروه ورزش
نیما بیگی 16 ساله اهل فخرآباد تنگ‌حنا با درخشش و قهرمانی در مسابقات استانی، خود را به اردوی تیم ملی بوکس ایران رساند و حالا جزو برترین‌های این رشته محسوب می شود.

نیما این ورزش را از 13 سالگی آغاز کرده و پیشرفت سریع خود را حاصل تلاش‌های مربیان خود از جمله حسن مجدی و داریوش الهام‌پور می‌داند که البته حمایت‌های مهدی ذوالقدر رئیس هیئت بوکس و پشتوانه‌ای استوار به نام پدر را به همراه داشته است.

بیگی می‌گوید: تا قبل از ورود به مسابقات استانی و کشوری در اندیشه این بودم که رقبای سرسختی پیش‌رو دارم و مقابله با آنها می‌تواند برایم سخت باشد.

اما او بعد از حضور در مسابقات با توانایی‌های فنی و تکنیکی خود توانست بر حریفان غلبه کند تا جایی که مورد تحسین مسئولان در هیئت بوکس استان و کشور قرار گرفت.

نیما بیگی در مورد آخرین مسابقه خود برای قهرمانی استان و انتخابی تیم ملی گفت: ذهنیت من تنها پیروزی و رسیدن به مقام قهرمانی بود تا بتوانم خود را به تیم ملی برسانم.

رئیس هیئت بوکس نیز در تأیید صحبت‌های او افزود: در مدت زمانی که نیما در اردوی تیم ملی حضور داشت، طی تماس‌های تلفنی که با او برقرار می‌کردیم، از روحیه بالای خود سخن می‌گفت و هیچ سختی که بخواهد او را مورد فشار قرار دهد در کار نبود.

نیما بیگی درمورد اینکه در سن نوجوانی به اردوی انتخابی تیم ملی راه پیدا کرده می‌گوید: تمام تلاش خود را می‌کنم تا بتوانم به جایگاه‌های بالاتر برسم و آرزویم رسیدن به المپیک و قهرمانی در آن است.

از جمله افتخارات نیما می‌توان به عنوان سومی المپیاد استعدادهای برتر کشور در سال 1397 در رده نونهالان، مقام اول مسابقات بوکس نوجوانان استان در سال 1397، قهرمانی نونهالان استان در سال 1395، قهرمانی نوجوانان جنوب شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان و قهرمانی استان در سال جاری که منجر به حضور او در مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس کشور شد اشاره کرد.

نیما بیگی یک برادر کوچکتر 12 ساله به نام محمدصادق نیز دارد که زیر نظر مربیان خود حسن مجدی و داریوش الهام‌پور در حال آموزش بوکس است و می‌گوید: علاوه بر کار زیر نظر مربیان، خودم نیز او را در این راه یاری خواهم داد.

بدترین خاطره ورزشی نیما به شکست در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور بر می‌گردد که عنوان سوم را تصاحب کرده و بهترین خاطره او نیز حضور در مرحله انتخابی تیم ملی است که در طی چند مدت اخیر اتفاق افتاده است.

الگوی او در بین ورزشکاران محمدعلی کِلِی و تایسون آمریکایی است.

ذوالقدر می‌گوید: مانند سالهای گذشته که از مربیان توانمند و با دانش استفاده کرده‌ایم، در حال حاضر نیز علاوه بر حسن مجدی و داریوش الهام‌پور، مربیان جوان دیگری نیز به کادر تیم بوکس نی‌ریز اضافه شده‌اند که می‌توانند پشتوانه مناسبی برای ما باشند و بتوانیم نیماهای دیگری را به جامعه بوکس استان و کشور بشناسانیم.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها