تعداد بازدید: ۵۳۹
کد خبر: ۱۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰ - 2021 14 August
در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد:
خطیب جمعه نی‌ریز از اعضای جدید شورای شهر خواست تا از بروز اختلافات بین خود یا شهرداری بپرهیزند و توازن در خدمت‌رسانی بین نقاط مختلف شهر را رعایت کنند.
حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 22  اَمرداد خواستار توازن در عمران و آبادی شهر شد و عنوان داشت: «شورای شهر و شهرداری باید همه جا را با یک چشم ببینند و کارهای عمرانیشان پیوست تاریخی و فرهنگی داشته باشد. کاری نکنند که نفع عمومی نداشته باشد و فقط نفعش برای عده‌ای مثل مغازه‌داران و صاحبان املاک باشد. نباید دنبال این باشند که با فروش زمین بودجه را تأمین کنند؛ این موجب گرانی زمین می شود. آنها باید بین مردم حضور داشته باشند و مشکلات را از نزدیک ببینند و بشنوند و گزارش کار دهند. همچنین از اختلاف بپرهیزند و ان‌شاءا... که اختلافات قبلی تکرار نشود.»
وی افزود: «باید با قوت و قدرت و با برنامه و چشم‌انداز کارشان را شروع و از ظرفیت نخبگان شهرستان استفاده کنند. نباید صرفاً مسائل به رأی و نظر آن چند نفر ختم شود .»

خطیب جمعه نی‌ریز مهار کرونا را مسئله اول کشور دانست و عنوان داشت: «کرونا معضل بزرگی شده و متأسفانه مردم رعایت نمی‌کنند. رعایت پروتکلها به زیر ۴۰ درصد رسیده و این فاجعه است.»

رحمانی‌زاده در عین حال گفت: «برگزاری عزای سید‌الشهدا نباید ترک شود؛ اما رعایت شیوه‌نامه‌ها باید باشد تا بهانه‌ای به دست دشمنان نیفتد.»

وی عاشورای حسینی را دست نوازش انسانیت بر سر بی‌پناهان توصیف کرد و گفت: «عاشورا حضور نور است در سیطره بی امان ظلمت. اگر عاشورا نبود، قبله نبود. عاشورا رکن کعبه و پایه قبله است. روح نماز و حیات قرآن در عاشورا است. اگر قیام سیدالشهدا نبود، امروز چیزی از اسلام باقی نمانده بود. عاشورا در ظرف زمان و مکان خاصی نمی‌گنجد.»
 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها