تعداد بازدید: ۵۸۲
کد خبر: ۱۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱ - 2021 08 August
در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد:
خطیب جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه، خبرنگاری را حرفه‌ای مهم و ارزشمند خواند که بدون آن لحظه‌های نابودشدنی ماندگار نمی‌شوند.
خطیب جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه، خبرنگاری را حرفه‌ای مهم و ارزشمند خواند که بدون آن لحظه‌های نابودشدنی ماندگار نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 15  اَمرداد گفت: «17 مرداد ماه سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی است که به همین مناسبت روز خبرنگار نامیده شده است. جا دارد این روز را گرامی داریم. کار خبرنگاری کار بسیار حساس و با اهمیتی است. اگر خبرنگاران نباشند، لحظه‌ها ماندگار نمی‌شوند.»

خطیب جمعه نی‌ریز به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: «جابه‌جایی قدرت در تیم جدید باعث نشاط‌آفرینی شده و دولتها نقاط ضعف و قوت خود را متوجه می‌شوند. رهبر انقلاب همچنین لزوم مردمی بودن، برنامه محور بودن و استفاده از ظرفیت نخبگان کشور را بیان کردند. باید در حوزه‌های مختلف از ظرفیت نخبگان استفاده شود؛ به خصوص در شورای نگهبان تا فقط آنها نباشند که نظر دهند.» رحمانی‌زاده روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و افزود: «شهدای این مسیر حماسه‌سازی و از امنیت کشور دفاع کردند. هدف جریان عبری عربی و غربی از تشکیل داعش، ایران بود. حماسه دیگر شهدای مدافع حرم، دفاع از امنیت منطقه بود. همه تمرکز دنیای استکبار بر همین منطقه غرب آسیا است که ظرفیتهای زیادی دارد. هدف دیگر، دفاع از تفکر و فکر اصیل اسلامی در برابر غرب و اسلام انگلیسی و آمریکایی است. آنها تفکر اصیل اسلامی را تقویت کردند و به حق، الگو های آخرالزمانی بصیرت هستند.»

خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به آغاز دهه محرم گفت: «دهه محرم، دهه درس‌آموزی از مکتب سیدالشهدا و عاشورا است. درسی که باید از مکتب سیدالشهدا بیاموزیم، درس توحیدباوری است. حرکت امام حسین یک حرکت قرآنی و احیاء امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر دو اصل بنیادی در اصلاح اجتماع و مسئولیت همگانی است. ما نباید نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت باشیم. البته باید آداب امر به معروف و نهی از منکر را هم بدانیم؛ یکی از آداب آن شناخت منکر و معروف است. یکی دیگر وقت‌شناسی، خوش‌زبانی، رعایت انصاف و عدالت و رعایت شخصیت افراد است.»

وی افزود: «متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در خانواده‌ها فراموش شده و برخی اوقات پدر و مادر هم فرزندان خود را راهنمایی نمی‌کنند.»
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها