تعداد بازدید: ۸۱۷
کد خبر: ۱۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ - 2021 05 August
استان فارس نخستین تولید‌ کننده انجیر در ایران و شهرستان نی‌ریز با 5000 هکتار سطح زیر کشت این محصول، یکی از قطب‌های تولید انجیر فارس و کشور است.
روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی:
 
علیرضا بصیری ضمن بیان این مطلب از شروع برداشت انجیر خبر داد و افزود: همه ‌ساله از اواسط اَمرداد عملیات برداشت این محصول در باغ‌های دیم شهرستان شروع می‌شود و تا نیمه مهرماه ادامه می‌یابد. 

وی با اشاره به اینکه انجیر دیم نی‌ریز از نظر کیفیت، کمیت و سالم بودن در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است، ابرازکرد: این شهرستان 4000 هکتار انجیر مثمر دارد که به دو صورت تر(تازه‌خوری) و خشک به بازار عرضه می‌شود.

بصیری تصریح‌کرد: به ‌دلیل کاهش بارندگی در سال زراعی جاری و خشکسالی با افت 60 درصدی محصول مواجه‌ایم و پیش‌بینی می‌شود 1600 تن انجیر در شهرستان تولید و برداشت شود. 

او تأکید کرد: عواملی چون طغیان آفت کنه تارتن، نوسانات دمایی، وزش بادهای شدید و ایجاد اختلال در فعالیت زنبورهای گرده‌افشان در عملکرد نهایی محصول تأثیرگذار است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه انجیر نی‌ریز به کشورهای هند، روسیه، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود، متذکر شد: نبود سرمایه‌گذاری مناسب و صنایع تبدیلی در این بخش باعث شده است که این محصول توسط دلالان خریداری و بدون فرآوری یا بسته‌بندی مناسب از منطقه خارج شود.
 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها