تعداد بازدید: ۶۱۸
کد خبر: ۱۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹ - 2021 31 July
خطیب جمعه نی‌ریز:
خطیب جمعه نی‌ریز به مسئله تأثیر فرهنگ غرب بر خانواده‌ها در جامعه اسلامی پرداخت که باعث شده مقدسات آنها کمرنگ شود.
امید شهدان،نی ریزان فارس:
 
حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه 8 اَمرداد به نزول سوره هَلْ أَتَیٰ(انسان) و روز خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی است که در اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امروزه هدف دشمن این است که بین خانواده‌‌ها تقدس‌زدایی کند و پاکی‌ها را از بین ببرد. چیزی که در تمدن غرب می‌بینیم، این است که زن و مرد و فرزندان به حال خود رها هستند و نتیجه آن، تأثیر منفی بر جامعه اسلامی است که موجب متلاشی شدن خانواده‌ها می‌شود. 

رحمانی‌زاده خاطر نشان کرد: دیگر تأثیر دنیای غرب بر جامعه اسلامی این بود که ازدواج را کم‌ارزش جلوه داد و نجابت زن و مرد را از بین‌ برد.

وی افزود: متأسفانه می‌بینیم یک سری آداب و رسوم غلط باعث شده سن ازدواج به ۴۰ سال برسد و این از فرهنگهای نادرست نشئت می‌گیرد. گرانی جهیزیه و توقعات بالای خانواده‌ها هم مزید بر علت شده است. لذا وظیفه مسئولان جامعه اسلامی این است که زمینه ازدواج‌ آسان را فراهم کنند و خانواده‌ها هم نسبت به آن توجه داشته باشند.

خطیب جمعه نی‌ریز ولادت امام موسی کاظم(ع) را تبریک گفت و به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دولتمردان اشاره کرد: نکته اول این که هر کاری که برای خدمت به مردم انجام شود، ماندگار و ذخیره‌ آخرت است. نکته دوم، شُکر نعمت است که بهترین شکر برای مسئولان، خدمتگزاری به مردم می‌باشد. نکته پایانی، تجربه‌‌آفرینی از بی‌اعتمادی به آمریکا است. از زمانی که یاد داریم، هر وقت پای فرنگی‌ها به کشور باز شد، جز خسارت برای مردم چیزی به ارمغان نداشت؛ لذا نباید به آنها اعتماد کرد.

حجت‌الاسلام رحمانی‌زاده تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم، دولتی بود که تمام مشکلات را به برجام و پسا‌ برجام گره زد و در آخر دیدیم که حضور مردم در انتخابات چقدر کمرنگ شد.

وی ۲٤ ذی‌الحجه را روز مباهله پیامبر اکرم(ص) خواند و گفت: مباهله سندی است که باید همانند غدیر مورد توجه قرار گیرد.
 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها