تعداد بازدید: ۹۳۱
کد خبر: ۱۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ - 2021 29 July
خط انتقال گاز فاز دوم مشکان به هرات آغاز شد.
به گفته محمدجواد خصوصی رئیس اداره گاز نی‌ریز با اتمام این طرح 200 میلیارد تومانی شهرهای شرق فارس دیگر با مشکل افت گاز روبرو نخواهند شد.

همچنین مدیرعامل شرکت گاز فارس در تکمیل این خبر گفت: با اجرای این طرح و اتصال خط اصلی گاز نی‌ریز به خط ۴۲ اینچ، ضمن تقویت فشار و تأمین مستمر گاز صنایع شرق فارس و خطوط ۸   اینچ نی‌ریز و ۱۲  اینچ فولاد قطرویه، مشکل محدودیت مصرف گاز در شهرک صنعتی و کارخانه‌های فولاد غدیر، سیمان خاکستری، سیمان سفید، رینگ اسپرت، کربنات کلسیم، کوره‌های آجرپزی و دیگر واحدهای تولیدی شرق استان برطرف می‌شود.

برای اجرای طرح خط انتقال گاز اصلی مشکان- هرات، 54 کیلومتر لوله‌گذاری ۱۶ اینچ، یک ایستگاه کنترل فشار با ظرفیت ۲۲۰ هزار  مترمکعب بر ساعت، دو واحد ایستگاه حفاظت کاتدیک، دو واحد شیر قطع جریان بین راهی LBV و یک واحد ایستگاه انشعاب و فرستنده توپک نصب و راه‌اندازی می شود.

غلامعباس حسینی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود، تأکید کرد: تقویت خط انتقال گاز نی‌ریز، ضمن افزایش بهره‌وری، توسعه صنایع و رفع موانع تولید و اشتغال، امکان تأمین گاز مناطق روستایی و نواحی صنعتی شرق فارس را برای بیش از ۴۰ سال فراهم می‌کند.

طرح تقویت خطوط انتقال گاز نی‌ریز، از جنوبی‌ترین نقطه استان یزد در هرات شهرستان خاتم آغاز شده و تا مشکان شهرستان نی‌ریز ادامه می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

او با اشاره به اهمیت توسعه گازرسانی به شهرستانهای نی‌ریز و بختگان، به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی جنوب کشور و نقطه تلاقی استان‌های فارس، کرمان و یزد گفت: تاکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری، ۹۱ درصد جمعیت روستایی و ۹۰ درصد صنایع مستقر در این شهرستانها از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که با اجرای طرح تقویت فشار گاز منطقه، ضریب گازرسانی به واحدهای تولیدی شرق فارس به حدود ۱۰۰ درصد می‌رسد.
 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها