تعداد بازدید: ۵۱۵
کد خبر: ۱۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱ - 2021 25 July
خطیب جمعه نی‌ریز از حضور کمرنگ مردم و مسئولان در مراسم نماز جمعه گلایه کرد.
حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه یکم مردادماه به سالروز اقامه اولین نماز‌جمعه رسمی به امامت آیت‌ا... طالقانی اشاره کرد و گفت: «اهمیت نماز جمعه بر کسی پوشیده نیست. نماز‌جمعه تجلی اسلام اجتماعی و تبلور پیوند اسلامیت و جمهوریت است. نماز جمعه یک قرارگاه اخلاق، بصیرت‌آفرینی و تقوا محوری است.»

ایشان افزود: «حضور مردم در نماز‌جمعه برای شهر پرجمعیتی مثل نی‌ریز خیلی کمرنگ است. بخصوص بانوان که قبلاً بیشتر از آقایان در مراسم مذهبی فعال بودند. همچنین حضور چهره‌های اثر‌گذار مختلف و برخی مسئولان نیز کمرنگ است. مسئولان در نظام اسلامی باید در جمع مردم حاضر شوند و با آنها ارتباط بگیرند؛  این برای خودشان هم بهتر است. باید ساز و کاری از طرف فرمانداری تعریف شود و حضورشان در نمازجمعه و جماعات پررنگ شود.»

خطیب جمعه نی‌ریز به پیام مقام معظم رهبری در مورد مراسم حج امسال نیز اشاره کرد و عنوان داشت: «سیاستهای دوگانه حکام آل‌سعود بلای بزرگتر از کرونا است که مانع حضور مسلمانان شده است. آنها برای مدیریت حج هزینه زیادی نمی‌کنند تا این کنگره جهانی از این وضعیت خارج شود.»

رحمانی‌زاده به وضعیت این روزهای خوزستان نیز گریزی زد و گفت: «مردم باید حواسشان جمع باشد که این اعتراضات و خواسته‌ها و حقوق به حقشان در یک فضای خارج از تنش و دارای منطق مطرح گردد و باعث نشود عده‌ای مغرض موج سواری کنند. وقتی اعتراضات مدیریت نشود، معاندان سکان را در دست می‌گیرند و صدای حق در میان ناحقان گم می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد: «مسئولان باید مشکلات مردم را حل کنند تا به اینجا نکشد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها