تعداد بازدید: ۵۹۸
کد خبر: ۱۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲ - 2021 24 July
شبکه‌های اجتماعی
اگر می‌خواهید یک مربای خوشمزه و پر خاصیت تهیه کنید، «مربای غوره» پیشنهاد ماست. این مربا برای تقویت سیستم گوارش و اشتهاآوری مفید است.
مواد لازم: غوره:‌٢ کیلو/ شکر: ٣ کیلو / آب: ٦ لیوان/ دانه هل: ٦ عدد/ گلاب: ٦ قاشق غذاخوری

شیوه پخت: از غوره‌های بدون دانه، سالم و تازه استفاده کنید. چرا که غوره‌های دانه‌دار هنگام مصرف شما را اذیت می‌کند.

دانه‌های خوب و تازه غوره را جدا کنید و آنها را داخل ظرفی بریزید و روی آنها آب بگیرید و بعد از ١٠-١٥ دقیقه آنها را داخل آبکش بریزید. زیاد ماندن غوره‌ها در آب باعث خراب‌شدن آنها می‌شود. غوره‌ها را  داخل قابلمه‌ای مناسب بریزید و به میزان کافی آن را از آب پر کنید. شکر را اضافه کنید و قابلمه را روی شعله ملایم قرار بدهید. آب که شروع به جوشیدن کرد، روی سطح آن، کف تشکیل می‌شود. کف‌ها را حتماً با قاشق جدا کنید. با این کار رنگ مربایتان تیره نمی‌شود و درخشندگی خود را حفظ می‌کند.

پس از ٢ ساعت که غوره‌ها پخت و مربا به قوام مناسبی رسید، هل و گلاب را اضافه کنید. پس از چند دقیقه شعله را خاموش کنید. اجازه بدهید مربا سرد شود. سپس آن را درون ظرف‌های مناسب دردار تمیز و خشک بریزید. در آنها را محکم ببندید و در جای خشک و خنک و تاریک نگهداری کنید.

فوت و فن‌ها: 
 - حتماً از غوره بدون لک و خرابی و همچنین بدون هسته باشد.

 - اگر می‌خواهید رنگ غوره بعد از مربا گرفتن تغییر زیادی نکند، در قابلمه را در هنگام پخت و جوشیدن باز بگذارید و حرارت را خیلی کم کنید. به این ترتیب رنگ مربا شفاف و خوشرنگ می‌شود.

 - مربای غوره را به خوبی بجوشانید تا کاملاً قوام پیدا کند. اگر وقتی مربا را از روی حرارت برمی‌دارید، هنوز رقیق است، احتمال کپک زدن آن وجود دارد.

 - بهتر است قبل از ریختن مربا در شیشه، آن را استریل کنید. برای استریل کردن شیشه‌ها، آنها را در مقداری آب جوش قرار دهید.

- حتماً شیشه‌ها را کاملاً خشک کنید تا اثری از رطوبت در آنها نماند. 

 - بعد از ریختن مربا در شیشه، در آن را محکم ببندید و یک شب تا صبح، برعکس بگذارید تا هوای باقی مانده در آن خارج شود.

 - برای ماندگاری بیشتر مربای غوره، بعد از این که مربا را در ظرف ریختید و در آن را محکم بستید، در یک قابلمه آب بریزید و شیشه‌ها را برای مدت ۱۰ دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید.

 - شیشه‌هایی را انتخاب کنید که سایز کوچکی داشته باشند تا زودتر تمام شوند و به دفعات زیاد، آنها را باز و بسته نکنید.

 - مربای غوره را بهتر است در یخچال قرار دهید تا باکتری‌ها امکان رشد نداشته باشند. حداکثر دمایی که مربا را می‌توانید در آن قرار دهید، ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. به یاد داشته باشید که مربا را در مجاورت نور خورشید نگذارید.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها