تعداد بازدید: ۴۲۱
کد خبر: ۱۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸ - 2021 04 July

خیلی وقت بود که صفحه تریبون آزاد  نی‌ریزان فارس و پاسخ به مردم را فراموش کرده بودم. این شماره سَرَکی به این صفحه کشیدم.
*****
شهرداری نی‌ریز
سؤال:
طراح و مهندس نقشه‌کش پارک بهداشت چه کسی بوده است؟ چون نه‌ کسی روی چمنها می‌رود، نه‌ جای نشستن است. اگر هم زمین بخوریم، حتماً دست و پایمان می‌شکند.
جوابیه قُلمراد:
خب زمین نخورید. یا اگر می‌خواهید بخورید بروید روی چمن‌ها زمین بخورید.
سؤال:
ما ساکنان انتهای بولوار نصر به طرف کوچه باغ، به خاطر بوی بد و وجود کک و مگس و همچنین صدای سگهای گله و افزایش تعداد گله‌دانی‌ها، چندین بار به شهرداری و فرمانداری مراجعه کرده‌ایم؛ اما اقدامی صورت نگرفته است. شهرداری که مجوز ساخت می‌دهد، باید فکری هم برای آسایش مردم کند.
جوابیه قُلمراد:
بر اساس تحقیقات  به عمل آمده، گله‌دانی‌ها قبل از شما آنجا بوده‌اند و در واقع شما مزاحم سگها و گوسفندان شده‌اید. پس بهتر است یک‌جوری سر و ته قضیه را هم بیاورید و به زندگی ادامه دهید.
 
منتخبین شورای شهر نی ریز
امیدواریم شورای جدید مثل قبل قهر نکنند. امیدواریم یک شورای شهرستان قوی بین شهر و روستا تشکیل شود و با روابط عمومی قوی اختیارشان دست خودشان باشد ودیگران دخالت نکنند.
جوابیه قُلمراد:
با توجه به این که اینجانب دهه آخر زندگی را می‌گذرانم، امیدوارم  اینگونه آرزوها را همراه خودم به دارالرحمه نبرم.

فرمانداری
سؤال:
فرماندار محترم! وقتی به مسئولان مراجعه می‌کنیم و درخواست داریم، می‌گویند پول نیست.
جوابیه قُلمراد:
به نظر می‌رسد فلسفه وجودی برخی مسئولان به پول است و تا وقتی که پول هست اینها کار می‌کنند و وقتی نیست کار نمی‌کنند. اگر اینگونه است به فرماندار محترم پیشنهاد می‌شود وقتی پول نیست، اینگونه مسئولان را بفرستید پی کارهای دیگر مثل تیله‌بازی، یه قل دو قل، قایم‌باشک، نون بیار کباب ببر. بعد که اعتبار رسید صدایشان بزنید. اینطوری در مصرف آب و برق ادارات هم صرفه‌جویی می‌شود.
سؤال:
آقای فرماندار! برای انتخابات مگر نباید دولت هزینه کند؟ چرا باید کارخانجات سیمان سفید و فولاد و... هزینه کنند؟ ای کاش برای عمران شهر هم از کارخانجات پول می‌گرفتید.
جوابیه قُلمراد:
البته انتخابات برگزار می‌شود تا منتخبان مردم به زندگی آنها سر و سامان دهند که یکی هم بحث عمرانی است. حالا اگر عمران شما مشکل دارد، بروید در انتخاب خودتان شک کنید. 

بیمارستان شهدا
نظافت بیمارستان زیر نظر کیست که گربه در بخش جراحی دیده می‌شود؟ 
جوابیه قُلمراد:
والله ما هم همین را می‌گوییم. الان روزی نیست که بیماران بستری در بخشها بهانه سگ و گربه‌های خودشان را نگیرند. طرف زیر عمل جراحی دارد جان می‌دهد ولی باید حتماً گربه یا سگ خانگی او پشت در اتاق عمل باشد.

شبکه بهداشت و درمان - نماینده مجلس
این حق مردم است که دستگاه MRI و  اندوسکوپی و دکتر متخصص بخصوص چشم وحلق وبینی و... داشته باشد. شما چقدر در جهت رفع این کمبودها تلاش کرده‌اید؟
جوابیه قُلمراد:
والله مردم خیلی حقوق دیگر هم دارند که به آنها داده نمی‌شود. البته چون فراموش کرده‌اند، کسی هم دنبال آن حقوق نیست مثل:
درمان رایگان، آموزش و پرورش رایگان، حق اشتغال، مسکن، ازدواج، برخورداری از تأمین اجتماعی، آزادی پیش و پس از بیان، تفریح، شادی و خنده، دل خوش، عدالت، و کلاً زندگی. مردم باید حق زندگی داشته باشند. حالا شما از بین این همه حقی که لِه و لورده شده، به دستگاه MRI گیر داده‌ای؟ 

شبکه بهداشت و درمان 
پزشک خانواده ما همیشه در درمانگاه تأمین اجتماعی حضور دارد. ساعت ٩ صبح که مراجعه می‌کنیم، می‌گویند باید دیشب نوبت می‌گرفتید. تماس که می‌گیریم نوبتها پر است. عصرها نباید بیمار شویم؛ چون پزشک نیست. لطفاً پیگیری کنید.
جوابیه قُلمراد:
از قدیم گفته‌اند جایت را عوض نکن پیشانی‌ات را عوض کن. شما چند راهکار پیش رو دارید:
یا پزشک خانواده‌ات را عوض کن، یا شب نوبت بگیر، یا زودتر زنگ بزن، یا عصرها بیمار نشو. 

این همه راهکار دارید آنوقت از مسئولان درخواستهای بیجا  می‌کنید.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها