تعداد بازدید: ۵۸۳
کد خبر: ۱۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ - 2021 29 June
هشدار جدی
از هندی تا آفریقایی

در جلسه ستاد کرونا شهرستان نی‌ریز‌ اعلام شد که نمونه تمامی ویروس‌های جهش یافته کرونا در نی‌ریز ثبت شده است.


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان در این جلسه گفت: سویه مختلف ویروس کرونا از جمله انگلیسی، بین‌المللی، آفریقایی و هندی در نی‌ریز مشاهده شده است.


دکتر زهرا سادات خامسی عنوان داشت: اگر مردم رعایت نکنند احتمال ایجاد محدودیت‌های بیشتر و رفتن به سمت قرمز وجود دارد.


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان با اعلام این که مراجعه به بیمارستان افزایش پیدا کرده است گفت: متأسفانه درصد استفاده از ماسک به خصوص در میان جوانان و اصناف کم شده و عروسی‌ها با تعداد زیاد برگزار می‌شود.


بر اساس آخرین آمار، ۱۶ مورد مثبت کرونا تا هفته پیش به ثبت رسیده بود؛ اما به یک باره ۷۰ نمونه فقط امروز گرفته شده که احتمالاً ۴۰ تا ۶۰ درصدشان با نتیجه مثبت کرونا روبرو شوند.


وی به مسئله واکسن هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توجه به رفع مشکل کمبود واکسن بتوانیم در هفته‌های آتی گروه های سنی پایین‌تر را واکسینه کنیم.


میرزایی معاون فرماندار نی‌ریز در این جلسه با بیان این که نی‌ریز ورودی استان فارس از سمت شرق است، گفت: استان فارس از سمت شرق و جنوب قرمز شده و در نی‌ریز هم یک خانواده درگیر کرونای هندی شده‌اند. در حال حاضر وضعیت نی‌ریز نارنجی است؛ اما تعداد افرادی که بستری می‌شوند، روز به روز در حال افزایش است. از آنجا که ما ورودی استان فارس هستیم، جزو اولین شهرستان‌ها به شمار می‌رویم که ویروس کرونا در آن احتمال گسترش دارد.


میرزایی با اعلام این که استفاده از ماسک در شهرستان نی‌ریز بر اساس بررسی‌های انجام شده نزدیک به ۷۰ درصد است، گفت: متأسفانه ادارات و اصناف کمتر از ماسک استفاده می‌کنند و تجمع در بعضی از مغازه‌ها بسیار زیاد است.


وی با بیان این که اعتقادی به محدود کردن اصناف و مشاغل ندارد، گفت: ۱۶ ماه است که درگیر این بیماری هستیم. باید کاری کرد تا اشغال تخت‌های بیمارستان بالا نرود. می‌بایست قبول کنیم که این بیماری وجود دارد؛ اما با رعایت پروتکلها می‌توانیم وضعیت را ثابت نگه داریم.


معاون فرماندار با بیان این که بازرسی‌ها چندان جدی گرفته نشده، از مسئولان خواست تا جدیت بیشتری به خرج دهند.


وی همچنین به گروه‌بندی جدید باشگاه‌های ورزشی برای فعالیت اشاره کرد و از رئیس ورزش و جوانان خواست تا این گروه بندی  را به تمامی ورزشکاران ابلاغ کند.


بر پایه گفته‌های میرزایی، محدودیت تردد کماکان ادامه دارد و  خودروها از ساعت ۱۰ شب تا 3 بامداد در صورت حضور در شهر جریمه خواهند شد.


نظارت بیشتر بر اصناف، بازاریان، مطب‌ها و داروخانه‌ها، جلوگیری از تجمع در دارالرحمه و تذکر به مداحان، برخورد با تجمع‌های گسترده‌ای که شبها و در پارک آزادی و دیگر پارکهای شهر انجام می‌شود، نصب بنر توسط شهرداری برای هشدار بیشتر به مردم، تأکید بر استفاده از ماسک در سرویس‌های حمل و نقل درون شهری و برون شهری، نظارت و رعایت پروتکل‌ها توسط کارخانه‌ها، استفاده بیشتر  از ماسک در تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها از دیگر موارد بررسی شده در این جلسه بود.


*****


اولین مورد کرونای هندی در نی‌ریز
رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز ضمن اعلام 25 مورد جدید ابتلا به کرونا و یک مورد فوتی، از مشاهده اولین مورد کرونای هندی در شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان، دکتر داور آل‌داود با اعلام این خبر گفت: با توجه به برگزاری مراسم و حضور میهمان از دیگر شهرهای کشور، پای کرونای هندی به نی‌ریز باز شد.


وی با بیان این که با برگزاری وسیع مراسم عروسی و مجالس در شهرستان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این موضوع دور از انتظار نبود عنوان داشت: در حال حاضر اغلب مناطق جنوبی کشور قرمز شده که نی‌ریز هم به سمت قرمز شدن پیش می‌رود.


نوشتنی است فرد فوت شده یک مرد 56 ساله است که و تعداد کل مبتلایان در شهرستان به عدد 2945 رسیده است.  


در حال حاضر 26 نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدا بستری هستند که حال 5  نفر از آنها وخیم است.

از واکسن استقبال نمی‌شود
دکتر آل داود همچنین با بیان این که در حال حاضر به جز  همه دوز دومی‌هایی که نوبتشان شده، واکسیناسیون برای افراد بالای 70 سال که دوز اول را به هر دلیلی دریافت نکرده‌اند انجام می‌شود، عنوان داشت: «حدود هزار نفر افراد بالای 70 ساله در شهرستان نی‌ریز هنوز دوز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.»


وی افزود: «متأسفانه استقبال از واکسیناسیون کرونا خیلی کم بوده و حتی کسانی که دوز اول را دریافت کرده بودند، برای دوز دوم مراجعه نکردند. ما باید واکسیناسیون را برای حداقل ۷۰ درصد دوز اولی‌ها در سن بالای ۷۰ سال انجام دهیم تا به سن پایین‌تر برسيم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها