تعداد بازدید: ۱۳۰۴
کد خبر: ۱۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳ - 2021 27 June
شهر فرنگ
یک مجموعهٔ نمایشی ایرانی به کارگردانی محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان، محصول سال ۱۴۰۰ است که به صورت اختصاصی در فیلیمو و شبکهٔ نمایش خانگی پخش می‌شود.

این مجموعه اقتباسی از رمان بیست زخم‌کاری نوشته «محمود حسینی‌زاد» است که با نگاهی از تراژدی مکبث نوشته «ویلیام شکسپیر» نگاشته شده‌است.

خلاصه داستان
مالکی از مدیران شرکتی موفق است که توسط نعمت ریزآبادی اداره می‌شود. ریزآبادی، مالکی رو مأمور می‌کند تا برای قرارداد مهم نفتی با نروژی‌ها وارد مذاکره شود. نروژی‌ها بعد از عقد قرارداد، می‌خواهند مبلغ قرارداد که چندین میلیون دلار است را به حساب شرکت واریز کنند ولی …

ساخت، عرضه و پخش
طبق گفته عوامل سازندۀ مجموعۀ زخم کاری؛ این سریال در ۱۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تولید و پخش اولین قسمت آن ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ انجام گرفت. تاریخ انتشار هفتگی سایر قسمت‌ها نیز ساعت ۸ صبح در روزهای جمعه خواهد بود.

نقد زخم کاری
قصه با کدهایی مشخص و ظریف سعی دارد یادآور تمام ناگفته‌ها و ناشنیده‌ها درباره فساد سازمان‌یافته و پنهان در سال‌های اخیر باشد؛ از قراردادهای غیرشفاف و پولشویی گرفته تا دست‌هایی که به خون آلوده شده است. تماشای چنین قصه‌ای در قالب یک سریال که مخاطب عام را نشانه گرفته، در نوع خود اتفاق قابل توجهی است.
«زخم کاری» شروع کُند و ناامید کننده ای دارد اما رفته رفته منسجم‌تر می شود و خبری از آشفتگی ابتدایی نیست.
اما تأکید بیش از اندازه بر روی مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی بدون اینکه نیازی بر این تأکید باشد، از نکات عجیب سریال است.
باید سریال به پیش رود تا زوایای مثبت و منفی آن روشن‌تر شود و بتوان نقد منصفانه‌تری را ارائه داد.
تاکنون ٤ قسمت آن منتشر شده است.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها