تعداد بازدید: ۶۴۷
کد خبر: ۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ - 2021 13 June
پرواز از خشکی بختگان

ایرنا:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه همه اقدامات به صورت فوری برای نجات فلامینگوها در شرایط خشکسالی تالاب بختگان انجام شده است، گفت: دراین زمینه اطلاع‌رسانی انجام گرفت، مردم محلی در عملیات نجات مشارکت کردند و به طور کلی، این پرندگان مهاجر آسیب جدی ندیدند.

حمید ظهرابی آسیب های ناشی از خشکسالی و کم آبی در مناطق زیست محیطی را تشریح کرد و ابراز داشت: در راستای نجات فلامینگوها برای انتقال آب اقدام گردید، کانال و مجرای انتقال آب از ۲ کیلومتری حفر شد، برخی شبانه برای انتقال آب اقدام کردند، چاه‌های آب کشاورزی منطقه اجاره شد و ۵ کیلومتر لوله‌گذاری کردیم و انتقال آب به نزدیک فلامینگوها انجام، مهاجرت هایی هم صورت گرفت و در مسیر مهاجرت هم بخشی از آب تأمین گردید.

ظهرابی خاطر نشان کرد : اکنون در اغلب کلنی فلامینگوها مهاجرت انجام شده است، بر اساس مشاهدات و دوره زمانی باید همه جوجه‌ها منطقه را ترک کرده باشند، در هیچ‌کدام از کلنی‌ها مرگ و میر زیادی نداشتیم و مدام منطقه تحت پایش است . امید است با تأمین حقابه و حفاظت اصولی از پرندگان محافظت تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر تالابهای فارس خشک شدند گفت: خشکی تالابها در سالهای آینده اثرات بیشتری روی محیط زیست می‌گذارد ، دو تالاب طشک و بختگان به شدت در حال خشک شدن است و توده‌ای گرد و غبار در این دو تالاب مشهود است این شروع آسیب جدی به شرق فارس است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها