تعداد بازدید: ۹۵۳
کد خبر: ۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸ - 2021 10 June
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر نی‌ریز

برنامه های اجرایی نه رویایی مهندس حمید پریش

از مَردم، با مَردم و برای مَردم

1 پیگیری عملی و منطقی در راستای ادامه طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام ادوار گذشته شهرداری نی‌ریزو تلاش مجدانه با هدف شکل‌گیری توسعه متوازن و عدالت محور واولویت بندی در مناطق کمتر توسعه یافته در راستای ارتقاء رضایت شهروندان.

2 پیگیری ادامه طرح بزرگ نهضت آسفالت و لکه‌گیری کوچه و خیابان‌ها شهر با اجرای برنامه تخصصی با عنوان «GIS» در سطح معابر نی‌ریز که بر اساس آن قسمت‌هایی که قبلاً آسفالت شده و یا هنوز آسفالت نشده و حتی نیاز به لکه‌گیری، اصلاح و روکش دارد آنالیز گردد تا جایی که در4 سال آتی هیچ معبری بدون آسفالت نباشد.

3 بازنگری طرح تفصیلی شهر نی‌ریز بر اساس توسعه متوازن شهری و عدالت محوری (با توجه به نزدیک بودن طرح جدید ) و مطالعه ، برنامه‌ریزی و برقراری جلسات متعدد در کمیسیون‌های تخصصی و اخذ مشاور امین جهت الحاق اراضی به طرح خصوصاً غرب بلوار شهید سلیمانی (استقلال سابق)، شرق بلوار شهدای گمنام (خلیج فارس)، جنوب فازدو(زیتون‌ها) به نام فاز سه، شهرک صدرا (باغ تخت)، محله پیرمراد و ادامه بلوار ولایت به طرف خیابان بهداشت و تغییر کاربری اراضی موسوم به 32 هکتاری در بلوار سرداران و تلاش در جهت تحقق واگذاری و جانمایی زمین به طرح ملی مسکن امید وطرح اقدام ملی مسکن و ادامه رایزنی با ادارات مربوطه شهرستانی و استانی.

4 ادامه تلاش علمی و عملی جهت اجرایی شدن بهسازی، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر نی ریز(خصوصاً محله‌های امام مهدی(عج)،کوی امام سجاد(ع)، کوی سادات، محله کیان و جنوب مصلی نماز جمعه) و کمک به احیای آنها مطابق با طرح تفصیلی و تخفیف ویژه عوارض برای نوسازی این گونه بافت‌ها جهت تشویق و ترغیب مردم.

5 تلاش در جهت ایجاد منطقی و اصولی درآمد پایدار و ادامه پیگیری اخذ مجوز دو معدن برای شهرداری نی‌ریز با تشدید نظارت و همچنین پیگیری اخذ دو درصد درآمد معادن وارزش افزوده و آلایندگی آنها برای شهرداری نی ریز.

6 تلاش در جهت برنامه‌ریزی علمی امور مربوط به حمل و نقل درون شهری به خصوص در مرکز شهر(ایجاد خیابان‌های موازی با خیابان‌های اصلی شهر مطابق با اصول مهندسی و شهرسازی و طرح تفصیلی) و اصلاح فنی نقاط حادثه‌خیز وتقاطع‌های خطرناک در تمامی نقاط شهر جهت کاهش تصادفات منجر به فوت و ادامه پیگیری راه‌اندازی پارکینگ خودروهای سنگین جنب ترمینال جهت کاهش ترافیک شهری.

7 ادامه پیگیری رفع موانع ایجاد کمربندی، ورودی شهر (روگذر و زیرگذر) نی‌ریزاز طریق راه کارهای عملی، منطقی و فنی در تعامل مؤثر با ادارات و نهادهای مربوطه شهرستانی واستانی. 

8 تلاش درجهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء با تهیه سامانه اینترنتی و نرم افزار هوشمند تفکیک پسماند و جمع‌آوری دورریزهای قابل بازیافت با هدف کاهش آلودگی محیط‌زیست و درآمد پایدار برای شهرداری نی‌ریز و اشتغال همشهریان عزیز.

9 پیگیری ادامه تملک، بازسازی ومرمت منازل تاریخی خانه فاطمه آزاد، حیدری، شمشیری، فاتح وکاروان سرای سروی توسط شهرداری به منظورجذب گردشگر و رونق اقتصادی همچنین برپایی خانه گفتگو، خانه فرهنگ، بازارچه، مرکز فرهنگی و خانه صنایع دستی درآنها در مسیر توسعه فرهنگی، گردشگری و رونق صنعت توریسم.

10 توجه ویژه به عمران و آبادانی حاشیه‌های شهر نی‌ریز جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های به حق همشهریان به خصوص مناطقی که نه در محدوده خدمات شهری و نه در محدوده روستا محسوب می‌شوند و با مشکلات آب، برق، آسفالت و تغییر کاربری (شهرک صدرا- باغ تخت و محله پیر مراد و جنوب نواب صفوی) مواجه هستند.

11 پیگیری آسفالت معابر ، فضای سبز و مبلمان شهری در مناطقی که زیر مجموعه اداره راه و شهرسازی هستند (مسکن مهر، فاز یک و دو و جمال آباد (شهرک امیر کبیر) و تعامل سازنده بین شهرداری و ادارات مربوطه جهت ادامه تسریع و تسهیل خدمت رسانی به مردم.

12 ادامه تلاش در جهت رفع آب گرفتگی در معابر ونیزکلیه جداول سطح شهر و اصلاح موارد مورد نیاز، در هنگام نزول بارش های الهی.

13 تلاش در جهت کاهش و یا اقساطی کردن هزینه عوارض مسکونی و به خصوص تجاری ساخت و سازها جهت پیشرفت و عمران شهر وترغیب همشهریان به پرداخت و ایجاد اشتغال پایدار. همچنین ادامه نصب و راه‌اندازی سامانه پایش تصویری (دوربین‌های مدار بسته) در ورودی‌های شهرنی‌ریز.

14 تلاش در جهت مکانیزه کردن کارخانه آسفالت جهت خروجی آسفالت استاندارد و با کیفیت‌تر و پیگیری در جهت ادامه ساماندهی و آسفالت با خودیاری مالکین تفرجگاه‌های شهر (پلنگان، بیدبخون، تارم، گلو شربو و زنجیرو، پارک جنگلی، تپه نورالشهدا و آسیاب آبادزردشت، خبار و شادابخش).

15 تلاش و پیگیری درراستای تجهیز نمودن بیشتر دارالرحمه اصلی شهر نی ریزوادامه ساماندهی و تثبیت و تکمیل و تجهیز دارالرحمه آبادزردشت ، محله و زیرو .

16 پیگیری و تقویت زیباسازی و مبلمان شهری در تمامی مناطق شهر به ویژه منطقه مسکن مهر و مناطق کمتر توجه شده بر اساس ارزشها و مفاخر تاریخی، فرهنگی و اسلامی شهر و همچنین ساخت پارک (بوستان) بزرگ در بلوار شهید مدرس جنب گوراب‌ها و روبروی سپاه.

17 پیگیری روکش آسفالت و موزاییک فرش پیاده روی خیابان نواب صفوی و همچنین احداث یک پارک بزرگ (بوستان) در شأن و منزلت این محله.

18 ادامه درج گزارش ازعوارض دریافت شده از همشهریان و تبیین نحوه مصرف آنها جهت تشویق مردم به پرداخت عوارض به موقع و جلب اعتماد همشهریان و همچنین ادامه درج کلیه اطلاعات مالی، قراردادها، عملکردها، مزایده‌ها و مناقصه‌ها، اطلاعات مدیران و کارکنان، اطلاعات و ضوابط طرح تفصیلی درسامانه شفافیت شهرداری. 

19 پیگیری در جهت برقراری رابطه دوسویه، تأثیرگذار و مداوم میان شهرداری و سایر ادارات خدماتی (آب، برق، گاز و مخابرات) برای پایان بخشیدن به دوگانگی موجود در راستای مدیریت یکپارچه شهری.

20 پیگیری چشم انداز 4ساله و ارائه برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای شهرداری، جهت رسیدن به شاخصه‌های توسعه متوازن شهری وعدالت محور. 

21 ادامه پیگیری تقویت مدیریت املاک حقوقی شهرداری در جهت درآمدزایی بیشتر و مجهز کردن ناوگان آتش‌نشانی به ماشین آلات جدید، به روز و کارآمد. 

22 تلاش در جهت تکمیل زنجیره تفریحات سالم شهری و ایجاد ورزش‌های هیجانی و همگانی برای افزایش نشاط جوانان و بانوان، کاهش جرم و حمایت جدی و قانونی در شورای ورزش شهرستان از تیم‌های ورزشی خصوصاً هیئت‌های پر مخاطب و تأمین و تخصیص بودجه برای آنان در شورای شهر و شهرداری نی‌ریز و تجلیل از مدال‌آوران استانی، کشوری و جهانی و ترویج ورزش همگانی بین تمام اقشار جامعه.

23 ادامه تلاش در جهت تشکیل کارگروه مناسب سازی معابر و فضاهای شهری با محوریت اداره بهزیستی برای افراد جانباز، معلول و توانخواه و پیگیری معافیت یا کاهش عوارض شهرداری برای این عزیزان.

24 ادامه تلاش در جهت ثبات مدیریت شهری عاری از هر گونه نگاه سیاسی و پرهیز از دسته‌بندی‌ها و رواج عینی شایسته سالاری میان کارکنان شهرداری نی‌ریز و ادامه پیگیری و نظارت فنی بیشتر جهت ساخت و سازها و کمیسیون‌های مربوطه در شهرداری نی‌ریز و تعامل بهتر بین شهرداری و نظام مهندسی وتحقق رسیدن به شعار پیشگیری بهتر از درمان است و تلاش در جهت تحقق فرهنگ‌سازی سیمای ایرانی- اسلامی و استفاده از طرح‌های موفق ملی به عنوان الگوی بومی در منظرو سیمای شهر.

25  ادامه تلاش عملی در جهت گسترش و تقویت مراکز مذهبی و توجه به پایگاه‌های فرهنگی مساجد، بسیج و نماز جمعه و ائمه جماعات و مبلغین مذهبی و کمک مادی و معنوی به خانواده های زندانیان و پرداختن به امور فرهنگی  محلات و گسترش سازمان‌های مردم نهاد (NGO) و کمک مستمر مالی جهت ادامه کار و تعامل با آنها.

26  تلاش در جهت برپایی نمایشگاه‌های تخصصی شهر جهت ارائه توانمندی صنوف مختلف و حمایت جدی، منطقی و قانونی از جامعه اصناف و فرهنگیان و اتحادیه‌های جامعه کارگری و مشارکت در ساخت سالن مرغداری، کشتارگاه و سردخانه برای محصولات کشاورزی 
و بازرگانی نی‌ریز با همکاری بخش خصوصی از طریق شیوه‌نامه تدوین شده معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در اسفندماه1399 به نام سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری‌های کشور در راستای تحقق درآمد پایدار برای شهرداری نی‌ریز و اشتغال همشهریان.

27  تلاش در جهت ایجاد همفکری و مشورت و اتحاد بیشتر بین اعضای شورا، مسئولین، روحانیون، نخبگان، صاحبان فکر و اندیشه، شهرداران و شورای شهر ادوار گذشته جهت گره‌گشایی بسیاری از موانع که این رویه مفیدترین سرمایه‌گذاری راهبردی و عمیق برای شهر می باشد.

28  ادامه تلاش در جهت راه‌اندازی تشکل‌های اجتماعی بانوان و ارتقاء سطح حضور آنها در همه صحنه‌ها و ایجاد فرهنگسرای خانواده (به عنوان خانه دوم هر خانواده نی‌ریزی) زیر نظر شهرداری جهت بهره‌مند شدن از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی، آموزش مهارت‌های حل اختلاف زناشویی، مشاوره ازدواج، خودکشی، بازی درمانی برای کودکان، حجاب و عفاف و دعوت از روانشناسان خبره و مشاوره‌های تخصصی. 

29  پیگیری ایجاد شبکه محله‌یار و کمیته‌های تخصصی مذهبی، فرهنگی، حقوقی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، ورزشی، عمرانی و بانوان و تلاش در جهت ترویج فرهنگ پاسخگویی و ادامه دیدارهای چهره به چهره مردمی به صورت یک روزمشخص در هفته وادامه بازدیدهای مستمر میدانی از محلات بر پایه مردم محوری جهت بررسی و رفع مشکلات و ارتقاء جایگاه شورا با توجه به ظرفیت های قانونی که شورا فقط شورای شهرداری نمی‌باشد و اثر بخشی شورای شهر در تصمیمات جمعی شهرستان.

30  تلاش در جهت ادامه ارائه گزارش کار از مصوبات و عملکرد دوره‌ای شورا و شهرداری نی‌ریز به همشهریان فهیم به طرق مختلف جهت تنویر افکار عمومی و همدلی با مردم که همشهریان عزیز باور داشته باشند مجموعه شورا از دل مردم برآمده است و دغدغه اصلی آنان رفع مشکلات مردم در حد توان است.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها