تعداد بازدید: ۹۹۵
کد خبر: ۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ - 2021 13 May
نماز عید فطر امسال در دو مکان مصلای نماز جمعه به امامت حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده و روبه‌روی مسجد امیرالمؤمنین به امامت حجت‌الاسلام سیدمهدی فال‌اسیری برگزارشد.
مجید پاکیزه‌دامن ،امید شهدان: حجت‌الاسلام رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز عید فطر ضمن محکوم کردن حملات ضد انسانی به مدرسه سیدالشهدای کابل، مسئولیت آن را متوجه آمریکا دانست و گفت: به زودی پاسخ این جنایت از سوی نیروهای مقاومت مسلمان داده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به درگیریهای اخیر بین نیروهای اسرائیل و فلسطین در نوار غزه افزود: این که اسرائیل نزدیک به 74 سال مردم فلسطین را از خانه و کاشانه خود دور نگه داشته، نتیجه دیپلماسی بدون میدان است.

رئیس سابق اوقاف و امور خیریه نی‌ریز مسئله قدس را تنها نگرانی یک ملت و حکومت ندانست و آن در محوری بزرگتر متوجه همه جهان اسلام و دیگر مسلمانان در سراسر دنیا دانست و افزود: بر هر مسلمان، آزاده و عدالت خواهی واجب است نسبت به مسئله قدس حساسیت نشان دهد.

وی یاسر عرفات رئیس سابق حکومت خودگردان فلسطین را مقصر اصلی در تن دادن به دیپلماسی بدون میدان دانست و گفت: او سلاح مقاومت را در برابر اسرائیل زمین گذاشت و موجبات حقارت خود و دیگر فلسطینیان را فراهم آورد.

رحمانی زاده اما با ابراز خرسندی از عملکرد جوانان فلسطین در مقابل نیروهای اسرائیل و توجه به پیام رهبران حماس گفت: امروز می‌بینیم که جوانان نوار غزه را به چه شکل در آورده‌اند.

موضوع دیگری که حجت‌الاسلام رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز عید فطر به آن اشاره کرد، مسئله انتخابات بود که آن را فرصتی اقتدارساز برای جامعه و کشور دانست.

وی در این باره گفت: گاهی گلایه‌هایی به حق از دولت و نظام از سوی برخی مردم وارد است که موجبات ناراحتی را برای آنها به همراه دارد؛ اما موضوع انتخابات یک امر سرنوشت ساز و باعث انسجام ملی است و مردم را نباید برای حضور در آن دلسرد کرد.

رحمانی‌زاده افزود: وعده‌های فریبنده اعتماد مردم را از بین خواهد برد و امروز شاهد آن هستیم.
رئیس اداره اوقاف استهبان همچنین با اشاره به افتتاح بیمارستان جدید نی‌ریز که به بعد از انتخابات موکول شده است، از مسئولان شهرستان خواست تا اعتبارات لازم را برای این بیمارستان جذب کنند تا تجهیزات کامل را داشته باشد.

گفته می‌شود برای تجهیز بیمارستان جدید نی‌ریز از وسایل و تجهیزات بیمارستان فعلی و انتقال آن به بیمارستان جدید استفاده شده است. این موضوع باعث شد تا در مقابل درِ ورودی مصلای نماز جمعه برای جلوگیری از این اقدام، مخالفان آن طوماری را به امضا برسانند.

***
حجت‌الاسلام سیدمهدی فال‌اسیری نیز در خطبه‌های نماز عـید سعید فطر که در مقابل مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد، به فعالیت خیریه‌ها در نی‌ریز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در خیلی جاها مرسوم شده به آمار افراد تحت پوشش افتخار می‌کنند؛ اما در قرآن کریم اشاره شده است به آنانی کمک کنید که دست خود را جلوی کسی دراز نمی‌کنند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند. شما ببینید چند نفر را از روی زمین بلند کردید، نه این که شعار بدهید و عکس رهبری را روی سینه خود قرار دهید. با این وجود نه تنها مشکل حل نمی‌شود، بلکه بدتر هم می‌شود.

حجت‌الاسلام فال‌اسیری در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب مسیر راه را برای ما مشخص می‌کنند و بیش‌از ۱۸ سال شعار سال را با موضوع اقتصاد نامگذاری کردند. این نباشد که وظیفه تحقق این فرمایش را قوای سه‌گانه یعنی دولت، مجلس و قوه قضائیه بدانیم. درست است قوا هم به نوبه خود مسئولیت دارند؛ اما رهبری، وظیفه مردم را هم از این مسئولیت سلب ننموده‌اند.

ما باید با اختیارات و موقعیتی که داریم، فرمایش رهبری را برای تسهیل امور جامعه اسلامی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم؛ نه این که به امید دولت بنشینیم.

مدیر حوزه علمیه امام مهدی نی‌ریز خاطر نشان کرد: با وجودی که ۲ ماه از سال ۱۴۰۰ می‌گذرد، متأسفانه گوش شنوا برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» پیدا نشده است؛ باید خود را برای انتخابات پیش ‌رو آماده سازیم.

ایشان خاطر نشان کرد: در بحث انتخابات چند موضوع را باید مورد توجه قرار دهیم. این که ببینیم چرا می‌خواهیم رأی دهیم؟ یا چرا امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تأکید دارند با وضو رأی دهیم؟ برای این که انتخابات عبادت است. اگر می‌خواهیم عبادتی به نام انتخابات انجام دهیم، باید برای رضای خدا باشد و نگاه به حزب، قوم و خویش نداشته باشیم.

نکته حائز اهمیت دیگر این که هر یک رأی نه تنها می‌تواند سرنوشت کشور اسلامی ایران را حل کند، بلکه می‌تواند سرنوشت تمام مسلمانان جهان را تعیین کند. لذا ما در برابر هر رأی که دادیم مسئولیم.

حجت‌الاسلام فال‌اسیری گفت: ما زیر ذره‌بین تمام کشورهای کفر قرار داریم و آنان می‌خواهند از ما ایراد بگیرند. ما باید قبل‌از این که درِ حوزه‌های رأی‌گیری باز شود، آنجا حضور پیدا کنیم؛ چرا که حضور پای صندوق‌‌های رأی، چشم دشمن را کور و او را ناتوان می‌کند.









نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها