تعداد بازدید: ۱۳۶۴
کد خبر: ۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ - 2021 19 April
پدیده‌ها
جوان پر انرژی و آینده‌دار وزنه‌برداری نی‌ریز با قهرمانی خود در مسابقات لیگ برتر جوانان کشوری توانسته در دل ورزش نی‌ریز امیدهایی را زنده کند .
پوریا اکبری پدیده وزنه‌برداری نی‌ریز است و حالا خیلی‌ها امید دارند او جا پای مربی خود مرتضی رضائیان بگذارد.

متولد ١٣٧٩ نی‌ریز است. می‌گوید: «از کودکی به وزنه‌برداری علاقه داشتم و در ١١ سالگی زیر نظر آقای مرتضی رضائیان نایب قهرمان مسابقات آسیایی گوانجو چین کار حرفه‌ای را آغاز  و  به تمرین پرداختم.»

او در نخستین حضور رسمی خود در مسابقات استانی سال ١٣٩٢ به میزبانی جهرم زیرنظر مرتضی رضائیان به قهرمانی رسید.

پوریا همان سال در مسابقات کشوری که به میزبانی سنندج برگزار شد شرکت کرد و مقام چهارم را به دست آورد که به نوعی می‌توان گفت آغاز دوران طلایی این ورزشکار جوان محسوب می شد.

پدیده جدید وزنه‌برداری نی‌ریز در سال ١٣٩٦ نیز به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان دعوت شد و این انگیزه‌ای شد برای او تا در سال ١٣٩٧ با حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی کشور که در شیراز برگزار شد مقام اول را کسب کند و در همان سال برسکوی سوم قهرمانی کشور در مراغه بایستد.

اکبری در سال گذشته بار دیگر از سوی کادر فنی وزنه‌برداری به تیم ملی، این بار در رده سنی جوانان دعوت شد. تلاش‌های او باعث شد تا عنوان سوم لیگ کشور را در سال ٩٨ به دست آورد.

افتخار‌آفرینی اخیر او پایان شیرینی برای ورزش وزنه‌برداری نی‌ریز در ماه پایانی سال جاری بود؛ جایی که در مسابقات لیگ جوانان کشور صاحب مقام قهرمانی شد تا شاید در آینده‌ای نه چندان دور یک رضائیان دیگر به جامعه وزنه‌برداری نی‌ریز و کشور معرفی شود.

او الگوی ورزشی خود را مرتضی رضائیان قرار داده و کسب مدال طلای المپیک را از آرزوهای خود می‌داند که البته با مسیری که او در پیش گرفته دور از انتظار نیست.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها