تعداد بازدید: ۸۳۸
کد خبر: ۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ - 2021 11 April
همراه سیدمحمدجواد از آخرین لحظات می‌گوید

عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس:
«سقوط جوان ٣٤ ساله از ارتفاع ٤٠ متری آبشار هفت‌حوض نی‌ریز، مرگ وی را رقم زد.»


هفته گذشته این خبر به سرعت در نی‌ریز پیچید و همه را متأثر کرد. اما داستان چه بود؟...


ساعت ٥ صبح سه‌شنبه ١٧ فروردین است. محمدجواد پیشانی فرزند یک ماهه‌اش را که در خواب ناز است می‌بوسد و از خانه بیرون می‌رود. اما فکرش را هم نمی‌کرد که این بوسه، بوسه خداحافظی باشد.


... او با پسردایی‌اش قرار دارد تا مثل همیشه به کوه بروند و ضمن کوهنوردی و تفریح، گیاه آویشن هم جمع‌آوری کنند.


پسردایی‌اش که شرایط روحی مناسبی ندارد، به ما می‌گوید: «کار همیشگی‌مان بود و هفته‌ای دو سه بار با پسر عمه‌ام به کوه می‌رفتیم. ساعت ٦ صبح بالا بودیم و هر جا آویشن می‌دیدیم، جمع می‌کردیم.»


ساعت ٨ صبح را نشان می‌دهد که آنها به بالای «هفت‌حوض»یا آبشار فصلی کل قنبری می‌رسند. گیاه آویشن در مناطق صخره‌ای و سنگی بیشتر می‌روید. آنجا جای خطرناکی است و کنار پرتگاه است.  پسردایی محمدجواد مثل همیشه به او توصیه می‌کند جلوتر نرود؛ اما او گوش نمی‌کند و به لبه پرتگاه می‌رود.


- «بالای حوض سوم بودیم. من ده متر با او فاصله داشتم که ناگهان صدای فریادش را شنیدم. تا خودم را رساندم، دیدم در حال سقوط به صخره‌ها برخورد می‌کند و پایین می‌رود.»


محمدجواد بر اثر ریزش سنگ زیر پایش از بالای حوض سوم و ارتفاع ٤٠ متری به درون دره سقوط می‌کند و در حوض هفتم می‌افتد.


پسر دایی‌اش که شوکه شده، سریع با اورژانس ١١٥ تماس می‌گیرد و خود به سرعت حرکت می‌کند تا ببیند چه بر سر همراه همیشگی‌اش آمده است. حدود ٢٠ دقیقه‌ای طول می‌کشد تا کوه را دور بزند و پایین بیاید. در طول مسیر یک لحظه چهره معصوم پسر یک ماهه و دختر شش ساله محمدجواد از جلوی چشمانش دور نمی‌شود. امیدوار است زنده باشد؛ پیش خود می‌گوید به خانواده‌اش چه بگوید؟ اما وقتی می‌رسد، با صحنه دلخراشی مواجه می‌شود... دقایقی بعد نیروهای اورژانس و هلال احمر هم می‌رسند...


زنده‌یاد سید محمد‌جواد موسوی ٣٤ سال داشت و در یک فروشگاه لوازم بهداشتی و آرایشی در میدان ١٥ خرداد کار می‌کرد. وی چهارشنبه ١٨ فروردین در دارالرحمه نی‌ریز به خاک سپرده شد.


هفته‌نامه نی‌ریزان فارس این مصیبت را به خانواده و وابستگان مرحوم تسلیت می‌گوید.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها