تعداد بازدید: ۶۸۵
کد خبر: ۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸ - 2021 04 April
با افزایش ٥١ درصدی
شهرداری نی‌ریز بار دیگر توانست با بیش از ٤٠ میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان وصولی معادل ١٢٣ درصد رکورد خود را در سال ١٣٩٩ بشکند.

بر اساس آنچه که حامد فرغت در گفتگو با ما اعلام نمود: بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ شهرداری نی‌ریز ۳۳ میلیارد تومان بود که به لطف خداوند، تلاش شبانه‌روزی پرسنل زحمتکش شهرداری، حمایت‌های اعضای محترم شورای اسلامی شهر و همراهی خوب و اعتماد دوباره شهروندان عزیز نی‌ریزی، در پایان سال رکورد جدیدی برای شهرداری نی‌ریز به ثبت رسید.


فرغت با اشاره به مشکلات مالی فراوان شهرداری گفت: به رغم مشکلات عمیق مالی ناشی از نوسانات شدید بازار ارز و تورم افسارگسیخته سال ٩٩ و تعطیلی‌ها و محدودیت‌های شدید ناشی از همه‌گیری بیماری کوئید ١٩ و در حالی که بودجه دستگاه‌های اجرایی دولتی عموماً با درصدهای بسیار پایینی محقق شده‌اند، تحقق ١٢٣ درصدی بودجه شهرداری که در تاریخ شهرداری نی‌ریز بی‌سابقه بوده، بسیار قابل توجه است.


او در مورد تصویب این بودجه توسط شورای شهر گفت:‌ در بهمن‌ماه ١٣٩٩ لایحه بودجه ۵۰ میلیاردی برای سال ۱۴۰۰ توسط شهرداری به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شد و بر عکس سال قبل در موعد قانونی به تصویب شواری شهر رسید و مورد تأیید هیئت تطبیق مصوبات شهرستان قرار گرفت.


در بودجه سال ١٤٠٠ در بخش منابع شهرداری، ۶۷ درصد را درآمدها و ۳۳ درصد را واگذاری‌ها تشکیل خواهند داد.


همچنین علی‌رغم اینکه طبق قانون، شهرداری‌ها می‌توانند صرفاً ٤٠ درصد بودجه سالانه را صرف مسائل عمرانی نمایند، قرار است در سال ۱۴۰۰خورشیدی، ٥٦ درصد بودجه به مسائل عمرانی تخصیص یابد و ۴۴ درصد هم سهم هزینه‌های جاری گردد.


بودجه مصوب سال ١٤٠٠ نسبت به بودجه مصوب سال قبل بیش از  ٥١ درصد رشد دارد.


در سال ١٣٩٩ به میزان ٦٤ درصد بودجه شهرداری سهم پروژه‌های عمرانی و ۳۶ درصد بودجه سهم هزینه‌های جاری بوده است.


از نظر درصد تحقق، بیشترین سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی در هفت سال گذشته مربوط به سال‌های ١٣٩٩ و ١٣٩٨ بوده است که اگر مبالغ ریالی هزینه شده در پروژه‌های عمرانی را در نظر بگیریم بیشترین مبلغ هزینه کرد در خصوص پروژه‌های عمرانی در تاریخ شهر نی‌ریز مربوط به همین دو سال است و نمود آن نیز با اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد در گوشه و کنار نی‌ریز کاملاً مشخص است.


همچنین بر اساس جدولی که شهردار ارائه کرده و در همین خبر می‌بینید آمار مربوط به بودجه شهرداری نی ریز از سال ۱۳۹۳ تاکنون درج گردیده است.


وی همچنین افزود: شهرداری در سال ١٣٩٩ در خصوص بودجه بهترین عملکرد را در هفت سال گذشته داشته است، حتی با اطلاعات موجود و ثبت شده می‌توان گفت که سال ١٣٩٩ موفقیت‌ترین سال از نظر وصول بودجه در تمام ادوار تاریخی شهرداری نی‌ریز بوده است و پس از آن سال ١٣٩٣ خورشیدی با تحقق بودجه ١١٨,٣٩ و سپس سال ١٣٩٨ با ١١٨.١٣ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها