تعداد بازدید: ۹۸۳
کد خبر: ۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵ - 2021 04 April
در آینده نزدیک
مسئول زیباسازی شهرداری نی‌ریز وعده نصب راهنمای وسایل ورزشی پارک‌ها را در آینده نزدیک داد.

معمولاً در پارکها وسایل ورزشی را می‌بینیم که برای ورزش طراحی شده‌اند، اما اغلب مردم این وسایل را نمی‌شناسند و حتی نام آنها را نمی‌دانند.


استفاده از فضاهای ورزشی در همه جای دنیا حق شهروندی است و به این منظور، در کشور ما نیز امکاناتی مهیا شده تا شهروندان با کمترین هزینه، از امکانات ورزشی در پارکها استفاده کنند.


برخی معتقدند بیشتر کاربران این وسایل، اهل انجام ورزش حرفه‌ای نیستند و از روش‌های درست حرکات آگاهی ندارند و ممکن است استفاده ازآنها باعث تشدید یا بروز بیماری‌هایی مانند آرتروز شود. 


در اطراف این وسایل نیز هیچ تابلو راهنمایی وجود ندارد.


در این مورد مسئول واحد زیبا‌سازی شهرداری می‌گوید: برخی از وسایل مخصوص فضای باشگاهی برای محوطه‌های عمومی پارکی طراحی شده‌اند که الزام وجود مربی برای استفاده را چند برابر می‌کند. یا حداقل آگاهی دادن به مردم برای استفاده درست از این دستگاه‌ها. 


به گفته غفار خالقی برخی شرکت‌ها با نصب برچسب (لیبل) اطلاعات حداقلی به مشتریان داده‌اند و خیلی از شرکت‌های سازنده خیر.


این دستگاه‌ها در پارکها و پیاده‌روهای نی‌ریز هم نصب شده‌اند که البته برخی دستگاه‌ها دارای نواقصی هستند اما در کنار آن از تابلو یا برچسب راهنما نیز بی‌بهره‌اند.


در این باره خالقی می‌گوید:  با توجه به اینکه می‌بایست اطلاع‌رسانی به استفاده‌کنندگان داده شود، در آینده نزدیک نصب راهنما انجام می‌شود.


 او این نکته را بیان داشت که همشهریان نیز باید در نگهداری وسایل کوشا باشند چون بیشتر وسایل شکسته و تخریب شده و تعمیر و تعویض دستگاه‌ها چندین بار انجام شده است.  

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها