تعداد بازدید: ۶۸۸
کد خبر: ۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ - 2021 03 April
خطیب جمعه نی‌ریز:
حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های‌ نمازجمعه 13فروردین‌، به قرارداد 25 ساله ایران و چین اشاره کرد.
امید شهدان، نی‌ریزان فارس: حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های‌ نمازجمعه 13فروردین‌، به قرارداد 25 ساله ایران و چین اشاره کرد و گفت: این سند گر چه صدای آمریکایی‌ها و غرب‌زده‌ها را بلند کرد، اما باید بگوییم این سند تفاهم‌نامه یا توافقنامه نیست؛ سندی است که در آن نقشه راه و چارچوب‌‌ همکاری بین دو کشور ترسیم شده است.ایران کشور غنی و قدرتمندی است و حق دارد در راستای منافعش با هر کشوری در راستای منافعش پیمان‌نامه امضا کند تا بتواند از تحریمها بیرون بیاید.

خطیب جمعه نی‌ریز افزود: عده‌ای همزمان با پایان کار دولت بحث رفراندوم را مطرح کرده و خود را در مقام مطالبه‌گر قرار داده‌اند. شما باید پاسخگوی مردم باشید و خود را در مقام پاسخگو قرار دهید تا از شما سؤال شود که در این 8 سال چه کردید؟

رحمانی‌زاده، اشاره‌ای به روز طبیعت داشت و گفت: 13 فروردین روز تکریم از طبیعت و توجه به این نعمت خدادادی است. وقتی از محیط‌زیست صحبت می‌کنیم، منظورمان تمام حیطه‌های زیست‌محیطی است؛ یعنی منزل ما، کوچه و خیابان‌های ما، دریاها، و حتی فضای آموزشی و عبادی جزو محیط‌زیست هستند که انسان باید نظافت این مکانها را مدنظر قرار دهد. وظیفه ما این است که محیط‌زیست را بدون خدشه به نسل‌‌ آینده منتقل کنیم.

وی به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با ستاد کنگره 4000 شهید استان یزد اشاره کرد و گفت: آیت‌ا... خامنه‌ای فرمودند: فلسفه برگزاری یادواره شهدا و بزرگداشت آنان، درک پیام آنها است. پیام شهدا بیانگر عدم اندوه از گذشته و نداشتن ترس از آینده است. وصیت شهدا چراغ راه است که ما را به حمایت از انقلاب و ولایت‌فقیه راهنمایی می‌کند.

مقام معظم رهبری همچنین به حضور مثال‌زدنی شهدای دانش‌آموز در دفاع مقدس اشاره داشتند و فرمودند: باید شهدای دانش‌آموز را معرفی کنید؛ چرا که این چهره‌های پرافتخار، الگویی برای نسل جوان هستند.

خطیب جمعه نی‌ریز سالروز رحلت آیت‌ا... میرزای شیرازی را از دیگر مناسبتهای این هفته نامید و بیان داشت: میرزای شیرازی که فتوای معروفی داشتند، او را مجدد دین در قرن 14 می‌نامند. در روایات شیعه و سنی داریم که هر 100 سال یک احیاگر دین برانگیخته می‌شود و دین را از مظلومیت و غبارها پاک می‌سازد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها