تعداد بازدید: ۶۸۰
کد خبر: ۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ - 2021 20 March
خطیب جمعه‌ نی‌ریز:
حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه 29 اسفند، به تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب درخصوص همدلی و مواسات در کمک‌های مؤمنانه در سال نود و نُه اشاره کرد.
امید شهدان، نیریزان فارس: حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه 29 اسفند، به تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب درخصوص همدلی و مواسات در کمک‌های مؤمنانه در سال نود و نُه اشاره کرد و گفت: این کمک‌ها اقدام ارزشمندی است که یادآور دوران دفاع مقدس بود؛ در آن زمان همه مردم درکنار هم نسبت به یکدیگر کارهای خیر انجام می‌دادند. لذا این طرح نیاز است ادامه یابد؛ چراکه قسمتی‌از مشکلات مردم با همین کمک‌های مؤمنانه برطرف شد.

حجت‌الاسلام رحمانی‌زاده به وقایع رخ داده براثر کرونا در سالی که گذشت نیز اشاره کرد و گفت: فداکاری‌های بی‌نظیر کادر بهداشت و درمان را شاهد بودیم. جهاد پرستاران و پزشکان عظمت دیگری را ایجاد نمود که مطمئناً در تاریخ ایران ثبت خواهد شد.

خطیب جمعه نی‌ریز خاطر نشان نمود: دلشوره‌های ناشی‌از کرونا موجب شد اقتصاد و معیشت مردم خلل پیدا کند. رفت‌وآمدهای خانوادگی محدود شود، همچنین آئین‌های لیالی‌قدر، راهپیمایی عظیم عاشورای حسینی، ورودی‌های حرم‌های مطهر و بسیاری از نمازهای جمعه و جماعات تعطیل شوند.

ایشان در ادامه گفتند: در عرصه آموزش‌، فضای‌مجازی قطع به یقین نتوانست جای فضای حقیقی را بگیرد، گرچه تهدیدی برای دانش‌آموزان بود اما در بعضی‌از زمینه‌ها تبدیل به یک فرصت شد؛ ناگفته نماند که در صنعت دفاعی شاهد رشد چشمگیری بودیم.

در سال 99، کشور ایران در محاصره مثلثی قرار گرفت که بی‌تدبیری در بازار بورس یکی از آنان بود؛ یک تصمیم عجولانه که خساراتی را پدید آورد. دوم، تحریم ظالمانه و سوم بی‌توجهی به معیشت مردم بود.

خطیب جمعه نی‌ریز تصریح کرد: 
عدم مقابله با پدیده شوم دلال‌گری در بازار دیگر مشکل ما بود که متأسفانه این ماجرا در تمام دولت‌ها وجود داشته است. بعنوان مثال یک دلال با واسطه، میوه کم‌قیمت را از کشاورز می خرد و سپس چندبرابر در بازار عرضه می‌کند. که واقعاً لازم است این مسئله مدیریت گردد.
دیگر مشکل کشور؛ ناهماهنگی در توزیع کالاهای اساسی بود که دیدیم مردم برای تهیه روغن و چند کیلو مرغ در به در بودند.

حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده ولادت امام سجاد(ع) را تبریک گفت و افزود: سیّدالساجدین امامی بود که زبان در توصیف ایشان به لکنت می‌افتد. امام سجاد ۳۵ سال حماسه عاشورا را به‌گونه‌ای زنده نگه‌داشت که این حماسه در تاریخ جاودانه ماند.

خطیب جمعه نی‌ریز به ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) نیز اشاره داشت و گفت: روز ولادت علی‌اکبر روز جوان است، پیامبر اکرم فرمود با جوانان به نیکی رفتار کنید چراکه قلب آنان لطیف است. رسول اکرم فرمود هنگامی که به پیامبری منصوب شدم این جوانان بودند که مرا یاری کردند.
جوان یک سرمایه است که اگر توسط والدین، معلمین و دستگاه‌های برنامه‌ریز و خود جوان درست مدیریت شود مایه افتخار است.

حجت‌الاسلام رحـمانی‌زاده در بین دونماز و به نقل‌از آیت‌ا... سید محمد فقیه امام‌جمعه نی‌ریز گفت: مردم نسبت به نماز کوتاهی نکنند، چه در نمازهای جماعت و چه در نمازجمعه شرکت داشته باشند. ماه رمضان هم که پیش‌رو است مردم حتماً به مراسم‌ مذهبی کمک کنند و آمادگی لازم را برای استقبال از این ماه پرفضیلت را داشته باشند.

نمازجمعه این هفته درحالی برگزار شد که به دلیل نقص در شبکه برق، خطبه‌ها با بلندگـوی سیّـار خوانده شد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها