تعداد بازدید: ۹۲۷
کد خبر: ۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ - 2021 17 March
آئین کاشت درخت در پارک محله‌ای نیایش توسط شهرداری نی‌ریز ۲۷ اسفند و در واپسین روزهای پایانی سال ۹۹، با حضور فرماندار، کادر درمان و جمعی از اهالی محل برگزار شد.
امید شهدان، نی‌ریزان فارس: شهردار نی‌ریز در این مراسم گفت: پارک نیایش در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع واقع در خیابان بهداشت و در زمان شهردار سابق تملک آن انجام شد که در همین جا لازم می‌دانم از همکاری‌های ایشان تقدیر و تشکر کنم.

حامد فرغت در خصوص درختکاری در این پارک گفت: در این روز کاشت درخت که مختص زوج‌های جوانی است که در یک سال گذشته زندگی مشترک خود را آغاز کردند، داریم، همچنین طرح درخت کودک برای والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند پیش‌بینی شده و همین طور درخت درگذشتگان، مختص کسانی است که به تازگی بستگان خود را از دست داده‌اند.

شهردار نی‌ریز افزود: با درختکاری می‌خواهیم فرهنگی ایجاد کنیم که باعث توسعه فضای‌سبز شهری شود و جلوی ساخت ‌و سازهای غیرمجاز را بگیریم و منطقه‌ای را از محرومیت بیرون آوریم.

فرغت بابیان اینکه تنها ۱۵% تا اتمام این پارک باقی مانده است، از تأخیر در تکمیل این پروژه عذرخواهی کرد و از مردم تقاضا نمود تا در حفظ اموال عمومی که متعلق به همه همشهریان است، تلاش کنند.

به گفته او در چند هفته گذشته پس ‌از نصب لامپ‌های پارک؛ افرادی ناشناس اقدام به تخریب آنها نمودند.

شهردار نی‌ریز تصریح کرد: در این پارک قرار است نماد عبادت را با توجه به نام پارک نصب کنیم، همچنین آبنما، چمن‌کاری، نورپردازی و نصب وسایل ورزشی از دیگر طرح‌های آتی این پارک می‌باشد.

او همچنین گفت: ظرف 3.5 سال گذشته بیش ‌از ۶ هزار اصله درخت و نهال در نقاط مختلف شهر توسط واحد فضای سبز شهرداری کاشته شد، و امسال نیز ۲ هزار اصله انواع درخت که عمدتاً تولید گلخانه شهرداری است از روز درختکاری تا به امروز کاشته شده است.

مراد هدایت فرماندار نی‌ریز ایجاد فضای‌ سبز را از نکات حائز اهمیت هر شهر دانست و از همشهریان خواست در حفظ وسایل‌ پارک کوشش کنند.

در پایان به صورت نمادین درختانی توسط فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، زوج‌های جوان، کودکان، اهالی محل و خانواده‌هایی که بستگان خود را از دست داده‌ بودند، کاشته شد.

تأخیر یک ساعته مراسم و گرد و غبار حاکم بر هوا از حواشی این آئین بود.







نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها