تعداد بازدید: ۷۴۱
کد خبر: ۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ - 2021 17 March
از روز گذشته سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه نی‌ریز بار دیگر به شهری ساحلی تبدیل شد!
به گزارش نی‌ریزان فارس؛ هجوم ریزگردها که منشأ آن از عربستان و عراق می‌باشد به شهرستان نی‌ریز سبب شده تا کوه‌های این شهر ناپدید شوند.

رئیس اداره هواشناسی نی‌ریز با اعلام اینکه افق دیده در شهرستان نی‌ریز به 4 کیلومتر کاهش یافته است گفت: در حالت عادی افق دید ۱۰ کیلومتر می‌باشد که امروز و در صبحگاه به 4 کیلومتر رسید ولی در حال حاضر وضعیت کمی بهتر شده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود برای جمعه و شنبه شدت آلودگی هوا بار دیگر افزایش یابد.

بهنام در رابطه با احتمال بارندگی گفت: بارش‌های پراکنده برای امروز عصر و فردا پیش‌بینی شده است اما این بارندگی نه تنها کمک کننده نخواهد بود بلکه باعث می‌شود گرد و خاک موجود در هوا بر روی سطوح و درختان بنشیند.

در همین رابطه صفایی رئیس محیط زیست شهرستان نی‌ریز در رابطه با آلاینده بودن این ریزگردها گفت: در دو پایش صبح و ظهر چهارشنبه ۲۷ اسفندماه توسط این اداره وضعیت از «بسیار ناسالم» کمی بهبود یافته است به وضعیت «سالم» رسیده است.

وی در مورد خطرآفرین بودن این ریزگردها گفت: با توجه به اینکه مردم از ماسک استفاده می‌کنند خطرات کمتری برای انسانها در پی خواهد داشت.

نوشتنی است شهر شیراز نیز با این معضل روبروست و کارشناسان محیط زیست فارس از تمامی شهروندان به ویژه افرادی که دچار مشکلات زمینه‌ای و بیماری‌های قلبی ریوی و تنفسی هستند همچنین کودکان و افراد سالخورده درخواست کرده‌اند که از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها