تعداد بازدید: ۱۱۰۱
کد خبر: ۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ - 2021 16 March
محمدعلی جهان دیده شاعر توانمند نی ریزی برگزیده کنگره ملی شعر دفاع‌ مقدس شناخته شد.
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز: آیین پایانی بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس روز چهارشنبه بیستم اسفند ماه سال جاری، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، به میزبانی شهر شیراز برگزار شد و به صورت نیمه مجازی با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

۸۳۷۰ اثر به بخش های عمومی، کودک و نوجوان، مقاومت و بیداری اسلامی، مدافعان سلامت و بخش ویژه شهید سلیمانی کنگره ملی شعر دفاع مقدس ارسال شد، که در آخر ۳۱۰ اثر پس از داوری استانی به دبیرخانه مرکزی ارسال و ۱۲ اثر از میان آن  برگزیده اعلام شد.

 این برنامه ادبی از شبکه افق و فارس بصورت زنده پخش شد.

محمدعلی جهان دیده عضو انجمن ادبی گلبانگ نی ریز، که برگزیده تقدیر ویژه این کنگره ملی معرفی شده بود، در آیین حضوری این مراسم برای خوانش سروده خود دعوت شد و به سرایش اثر خود پرداخت. 

گفتنی است، محمدعلی جهاندیده زاده 1376 و دانش آموخته کارشناسی حسابداری و دانشجوی کارشناسی ارشد کارگردانی سینما تهران است. وی سرودن را از سال 90 آغاز کرد و نخست از جلسات هفتگی انجمن ادبی گلبانگ در نی ریز استفاده و سپس راهی تهران شد. در انجمن های ادبی ارسباران، دوشنبه های نگارستان، شهرستان ادب و زمستان، تهران حضور یافته و از محضر اساتید بزرگ کشوری عبدالجبار کاکایی، محمدعلی بهمنی، علی محمد مودب و سجاد عزیزی بهره برده است.

افزون بر این جهاندیده با دفتر آفرینش های هنری استان قدس رضوی در تهران و شیراز همکاری دارد و ترانه های بسیاری از ایشان در مدح شهدای روحانی، نیروی دریایی سپاه و ... سروده، تنظیم و آهنگسازی گردیده و از صدا و سیمای کشوری پخش شده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها