تعداد بازدید: ۶۱۰
کد خبر: ۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ - 2021 08 March
تخریب اموال عمومی تا کجا؟ به چه کسی می‌خواهیم ظلم کنیم، به خودمان؟؟
حسین دهقان، مسئول روابط عمومی شهرداری نی‌ریز: تخریب اموال عمومی همیشه وجود داشته و توصیه‌های زیر و درشت بسیار در این رابطه شده است اما کماکان در روی یک پاشنه می‌چرخد و هستند کسانی که به بیماری «وندالیسم» دچار هستند.

تخریب‌گرایی یا وَندالیسم به‌ معنای تخریب کنترل‌ نشده اشیاء و آثار فرهنگی با ارزش یا اموال عمومی است که یک ناهنجاری اجتماعی به حساب می‌آید و دلایل متعددی برای آن عنوان می‌کنند.

وندالیسم را در زمرهٔ انحرافات و بزه‌کاری‌های جوامع جدید دسته‌بندی می‌کنند و آن را عکس‌العملی خصمانه و واکنشی کینه‌توزانه نسبت به برخی از فشارها، تحمیلات، ناملایمات، اجحاف‌ها و شکست‌ها تحلیل می‌کنند.

اما چرا این بی‌مهریها در بعضی از افراد رخ می‌دهد؟ شاید مهمترین علت آن «اعتراض» باشد. اما راه را درست انتخاب نمی‌کنیم.

در همین شهر خودمان هر از گاهی با این پدیده روبرو می‌شویم اما نحوه این اعتراض مشخص نیست؛ اگر ما مشکل یا اعتراضی داریم، نمی‌‌دانیم که چگونه آن را بیان کنیم!

متأسفانه «وندال»‌ها افراد محدودی هستند که به جای انعکاس انتقال اعتراض به دستگاه‌های مرتبط و پیگیری مشکل از طریق مبادی قانونی، دست به تخریب اموال عمومی می‌زنند و اعتراض خود را اینگونه بروز می‌دهند اما سؤال اینجاست که تخریب‌ اموال عمومی قرار است به چه کسی لطمه وارد کند؟ و چه کسی از این کار آسیب می‌بیند؟

شهرداری‌ها نهادهای عمومی غیردولتی هستند که درآمدهای خود را از مواردی چون دریافت عوارض عمومی و اختصاصی کسب می‌کنند که عمده درآمد آن را خود مردم پرداخت می‌‌کنند و این منبع مالی در زمینه‌های مختلف هزینه می شود.

حال اگر فرد یا افرادی به این اموال عمومی صدمه بزنند یا تخریب کنند مسلماً به خود و همه مردم شهر صدمه زده‌اند.

مدتی از طرح پلاک‌کوبی درختان در شهر نی‌ریز می‌گذرد.

بر اساس این طرح شهرداری نی‌ریز تصمیم به سرشماری گونه‌های گیاهی و پلاک‌کوبی درختان و فضای سبز شهر نی‌ریز گرفته است و هنوز هم در حال انجام می‌باشد اما متأسفانه افرادی تصمیم به تخریب پلاک‌کوبی‌ها و صدمه زدن به درختان نموده‌اند که نمی‌توان برای آن توجیهی یافت.

امیدواریم که همه مردم شهرمان به این مسئله واقف باشند که نگهداری از فضای سبز شهری وظیفه همگان است و می‌تواند نقش مهمی را در زیبایی شهری ایفا نماید.

فضای سبز شهری میراثی است که از گذشتگان به ما رسیده و ما نیز می‌بایست آن را به نسل آینده انتقال دهیم.

بیایم با طبیعت مهربان باشیم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها