تعداد بازدید: ۶۲۲
کد خبر: ۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ - 2021 06 March
در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد:
خطیب جمعه نی‌ریز بر اهمیت توجه به محیط زیست و منابع طبیعی در همه طرح‌های عمرانی تأکید کرد.
حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 15  اسفندماه گفت: «در اسلام نسبت به کاشت، نگهداری و آبیاری درخت و جلوگیری از قطع آن تأکید زیادی شده است. درختکاری در ردیف ساختن مسجد یا به ارث گذاشتن کتاب علمی است. هدف از روز درختکاری، تقویت فرهنگ اهمیت به درخت و نماد احترام مردم به طبیعت است.»

وی اظهار داشت: «مسئله محیط‌زیست و منابع طبیعی مسئله تجملاتی و درجه دو نیست؛ بلکه مسئله حاکمیتی است. مسئولان در کنار طرح‌های عمرانی و توسعه شهری و صنعتی و معادن، مسئله منابع طبیعی و محیط زیست را جدی بگیرند. همه طرح‌های عمرانی ما باید پیوست محیط زیستی داشته باشند.»

خطیب جمعه نی‌ریز افزود: «گذشته‌های پلنگان و امروز آن را نگاه کنید؛ یک فضای بکر و دلنشین تبدیل به محیط باغ شهری شده که مسئولان باید فکری به حال آن کنند.»

رحمانی‌زاده مبعث را بزرگترین روز تاریخ بشریت توصیف کرد و گفت: «پیام مبعث، پیام اخلاق و پیام عقلانیت در سایه وحی و معنویت است.»

ایشان گفت: «فرقه‌های ایجاد شده در دین و شیعه به دلیل خفقان و فشارهای دوران خلافت امویان و عباسیان است که مردم امکان تشخیص امام خود را نداشتند. وجود این امامزاده‌ها در گوشه و کنار بلاد امت اسلامی هم نشانه همین فشارها است که آنها را فراری داده بود.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها