تعداد بازدید: ۱۰۱۱
کد خبر: ۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ - 2021 26 February
برای اولین‌بار دوچرخه‌سوران نی‌ریز یک مسیر سخت و دشوار را در ارتفاعات کوهستانی نی‌ریز پیمودند.
گروه ٥ نفره دوچرخه‌سواری متشکل از محسن بهینه رئیس هیئت دوچرخه‌سواری، حسن فرامرزیان، محمد شبانی، و محمد و مهدی میرزایی‌شبانی جمعه ٢٤ بهمن مسیر میدان سرباز نی‌ریز به سمت بیدبخون، ارتفاعات چشمه یاقوتی و پس از آن غاردراِشکفت، آربزن گون، گلودوشاخ، چشمه اَربو، چشمه تارم، بلندی‌های آبشار تارم، بیسوون، برنسو، چشمه کلانتری، دور قلات و تفرجگاه پلنگان را به مسافت حدود ٨٠ کیلومتر پیمودند.

این برنامه ساعت ٦ صبح از میدان سرباز آغاز شد و ٥ بعد از ظهر پس از ١١ ساعت به پایان رسید.

به گفته محسن بهینه، در مسیرهای صعب‌العبور مجبور به هل دادن و حتی کول گرفتن دوچرخه بوده‌اند و در بقیه مسیر رکاب زده‌اند.

در این برنامه از دوچرخه‌های کوهستان استفاده شده؛ همان دوچرخه‌هایی که در اختیار بیشتر مردم می‌باشد.

وی گفت: این گروه دوچرخه‌سواری به همراه چندین گروه دیگر بیش از یک سال است که دوچرخه‌سواری در طبیعت را با توجه به شیوع بیماری کرونا با رعایت موارد بهداشتی به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند و حضور آنها در مسیرهای سخت که برای نخستین‌بار صورت گرفته به مناسبت دهه فجر و یادبود سردار شهید قاسم سلیمانی بوده است.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری نی‌ریز گفت: از عموم مردم دعوت می‌شود تا با حضور در طبیعت و پرداختن به ورزش دوچرخه‌سواری، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از فضای طبیعت زیبای نی‌ریز استفاده کنند.

بهینه همچنین از تشکیل کمیته بانوان در هیئت دوچرخه‌سواری خبر داد و یادآور شد این ورزش تنها مختص آقایان نیست و بانوان نیز می توانند با حضور خود مشوق خوبی برای دیگر افراد باشند.

وی یادآور شد که در چنین برنامه‌هایی باید حتماً ایمنی فرد و دوچرخه او رعایت شود و علاقه‌مندان، وسایل ایمنی پزشکی از جمله پانسمان زخم و پماد گرفتگی عضلات و لوازم تعمیر دوچرخه مانند تیوپ یدکی و ابزار لازم مثل آچار، پمپ باد، چسب و وصله را به همراه داشته باشند.

همچنین افراد قبل از اقدام به دوچرخه‌سواری در کوهستان، حتماً قبل از آن مسیر را پیاده بروند و راه را شناسایی کنند. ضمن این که وی توصیه اکید کرد که گروه حداقل باید ٣ نفره باشد و به هیچ وجه به تنهایی اقدام به این ورزش نکنند.

بهینه گفت: مشوق اصلی ما در راه‌اندازی این ورزش، جناب آقای حسین میرغیاثی رئیس هیئت کوهنوردی بودند و در برنامه‌های مختلف از راهنمایی‌های ایشان و تسلطی که بر مسیرهای کوهستانی دارند استفاده می‌کنیم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها