تعداد بازدید: ۷۷۰
کد خبر: ۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ - 2021 24 February
جلسه مبارزه با ویروس کرونا، چهارشنبه ٦ اسفند در فرمانداری برگزار شد.
امید شهدان نی‌ریزان فارس: جلسه مبارزه با ویروس کرونا، چهارشنبه ٦ اسفند در فرمانداری برگزار شد و دکتر آل‌داوود خبر از پیک خطرناک ویروس جهش یافته کرونا داد که افراد مبتلا شده بیشتری را درگیر خود می‌کند. 

مصوبات ستاد کرونا به شرح زیر می‌باشد:

1)تردد خودرو های شخصی در سطح شهر از ساعت 21 تا 3 صبح ممنوع می‌باشد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

2) با توجه به نظر دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر تأثیرات قابل ملاحظه  تجمعات و ازدحام جمعیتی افراد در شیوع بیماری کرونا مقرر گردید تمامی تالارها و سالن‌های برگزاری مراسم، رستورانها، بستنی بندی‌ها، کافی شاپ ها و آبمیوه فروشی‌ها صرفاً به صورت بیرون بر فعال باشند.

3)تیم های بازرسی متشکل از ادارات صنعت،  معدن و تجارت،  اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی  و ناحیه مقاومت بسیج سپاه نسبت به تشدید بازرسی‌ها از واحد های صنفی و نانوایی‌ها اقدام نمایند.

4)تمامی نهادها و ادارات و سازمانها از ورود افراد فاقد ماسک به محیط اداری جلوگیری نموده و در صورت گزارش ارائه خدمات به این افراد متخلف برابر قانون با مسئول مربوطه برخورد خواهد شد .

5) مقرر گردید بخشداران و شهرداران برنامه‌ریزی نمایند با رعایت پروتکلهای بهداشتی تشییع و تدفین اموات با کمترین جمعیت برگزار شود و همچنین شبکه بهداشت و درمان نسبت به راهنمایی و اقناع خانواده متوفی مبنی بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و عدم ازدحام قبل از شروع مراسم اقدام نماید.

6) شرکتهای حمل و نقل درون شهری و برون شهری با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین کاهش ظرفیت (50 در صد) ناوگان حمل و نقل، الزام استفاده از ماسک توسط راننده و مسافرین مجاز به فعالیت هستند و در صورت عدم رعایت، برخورد  قانونی توسط شهرداریها و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام پذیرد و در این خصوص نیروی انتظامی و پلیس راه همکاری لازم را معمول نمایند.

7) هلال احمر و اداره تبلیغات اسلامی پس از هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان نسبت به پخش پیام صوتی در خصوص رعایت پرو تکل های بهداشتی و همچنین هشدار در خصوص بیماری کرونا از سیستم های صوتی  خودرویی، مساجد و حسینیه ها اقدام نماید.

8) با توجه به عدم رعایت برخی از افراد در برگزاری مراسم جشن ها  و عزاداری‌ها مقرر گردید شبکه بهداشت و درمان با هماهنگی دادستان محترم شهرستان نسبت به برخورد قانونی با این افراد اقدام نماید.

9) به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانکها و مؤسسات مالی شهرستان مقرر گردید: واحد بازرسی شبکه بهداشت و درمان ضمن بازدید تذکرات لازم را به رؤسای بانکها داده و در صورت عدم رعایت با شعبه مورد نظر برابر مقررات برخورد نماید.

10) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به ممنوعیت اعلام برنامه‌های  ترحیم و عزاداری در سطح شهرستان و دارالرحمه در رسانه‌های مکتوب و مجازی اقدام نماید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها