تعداد بازدید: ۶۴۷
کد خبر: ۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ - 2021 22 February
فرماندار نی‌ریز در گفتگو با نی‌ریزان فارس، با بیان این که تردد غیرضروری خودروها در شهر نی‌ریز بین ساعت 21 تا 3 بامداد شامل 200 هزار تومان جریمه می‌شود، گفت: «سیستم مانیتورینگ نیروی انتظامی که اخیراً توسط پلیس راهور فعال شده، وسیله‌ای برای پایش متخلفان است که در محدودیتهای کرونایی نیز کارایی دارد. فیلم دوربینهای سطح شهر ضبط و توسط پلیس راهور بررسی و پلاک خودروها رصد می‌شود. سپس جریمه به وسیله پیامک برای افراد ارسال می‌گردد.»

مراد هدایت کادر درمان، نیروهای امدادی و اورژانس و کسانی را که برای کارهای ضروری مثل مراجعه به بیمارستان در این ساعات تردد می‌کنند، شامل این طرح ندانست و گفت: «مانیتورینگ پایش می‌کند و فوری جریمه فوری نمی‌کند. کادر درمان و نیروهای امدادی کارت دارند و اتفاقات بیمارستان نیز لیست افراد مراجعه کننده در این ساعتها را به پلیس راهور می‌دهد تا جریمه را حذف کند.» 

رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان با بیان این که این محدودیتها برای هفته جاری است و ممکن است وضعیت تغییر کند، عنوان داشت: «ما مثل قبل کنترل فیزیکی ورودی و خروجی شهر را نداریم. پلاکهای غیربومی نیز اگر در هر ساعت از شبانه‌روز وارد شهر شوند و پلیس آنها را رصد کند، 500 هزار تومان جریمه می‌شوند؛ مگر این که صاحب خودرو بومی باشد. با ارائه کارت شناسایی این موارد ثابت و جریمه آنها حذف می‌شود.»

فرماندار نی‌ریز هدف از اجرای این طرح را کاهش دورهمی‌های خانوادگی دانست و گفت: «کسانی که رعایت نکنند، جریمه می‌شوند. مانیتورینگ هم کم‌کم تکمیل می‌شود و یکی از شهرهایی می‌شویم که می‌تواند به وسیله پلاک‌خوان جریمه کند. این کار اجرایی شده و مردم باید متوجه باشند تا جریمه نشوند.»

هدایت در مورد کسانی که برگ تردد بین شهری دارند و توسط دوربینها جریمه می‌شوند، اظهار داشت: «آنها برگ تردد‌شان را به پلیس راهور شهرستانشان ارائه می‌دهند و جریمه‌شان حذف می‌شود. الآن دیگر مثل گذشته نیست که نیاز باشد به مرکز استان مراجعه شود. به دلیل شلوغی مرکز اجرائیات شیراز، هماهنگ شده تا این کار در همین جا انجام شود.»

فرماندار شهرستان نی‌ریز گفت: «تعطیلی فروشگاه‌ها از 15 اسفند شایعه است؛ اما اگر شرایط کرونا رعایت نشود، ممکن است محدودیتها بیشتر شود. مردم رعایت کنند تا قرمز نشویم. ما بیشتر سعی می‌کنیم جاهای آلوده را کنترل کنیم؛ نه این که بخواهیم همه جا را تعطیل کنیم و چنین تصمیمی نداریم. فروشگاه‌هایی را که رعایت نمی‌کنند تعطیل می‌کنیم تا به فروشگاه‌های کوچک و اصناف مختلف ظلم نشود.»


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها