تعداد بازدید: ۶۳۱
کد خبر: ۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ - 2021 21 February
در گفتگو با رئیس تأمین اجتماعی نی‌ریز:
رئیس شعبه نی‌ریز حذف دفترچه‌های درمان را یکی از بزرگترین طرح‌های سازمان تأمین اجتماعی خواند که از اول اسفندماه اجرا شده است.

حسین واثق درباره این طرح گفت: در ابتدا و از اول خردادماه ١٣٩٩ اعتبار دفترچه‌ها برداشته شد و حالا هم بنا شده هیچ دفترچه‌ فیزیکی در شعب، کارگزاری‌ها و نمایندگی‌ها چاپ نشود و بیمه شدگان می‌توانند بدون نیاز به دفترچه، به پزشکان و مراکز درمانی مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند.

حسین واثق با اعلام اینکه فقط در شعبه نی‌ریز روزانه ١٥٠ مراجعه‌کننده برای تعویض دفترچه داشته‌اند گفت: ماهیانه ۱۸ کارتن دفترچه می‌آوردیم که اجرای این مسئله سبب صرفه‌جویی بسیاری در مصرف کاغذ خواهد شد.


واثق به جزئیات حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: چاپ دفترچه‌های تأمین اجتماعی از ابتدای اسفندماه امسال متوقف و طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی از این تاریخ به بعد، ارائه خدمت در زمان مراجعه به پزشک و مؤسسات تشخیصی درمانی با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی میسر خواهد بود.


وی افزود: در این طرح امکان ارائه خدمات اعم از ویزیت، تجویز دارو، پاراکلینیک شامل آزمایشگاه تشخیص طبی، تصویربرداری و فیزیوتراپی در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و ارائه‌کنندگان خدمات تشخیصی و درمانی فراهم شده است.


بیمه‌شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند و می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.


وی ضمن دعوت از پزشکان به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی، تصریح کرد: در صورت استفاده از این طرح آنلاین، سهم تأمین اجتماعی به حساب پزشکان واریز خواهد شد و در صورت قطع سامانه‌های نسخه نویسی الکترونیک به هر دلیلی پزشکان می‌توانند از سرنسخه‌های خود استفاده کنند، چرا که سرنسخه پزشکان مشابه با صفحات دفترچه‌‎های کاغذی دارای اعتبار خواهد بود.


واثق با قدردانی از پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد بابت همکاری مؤثر در موفقیت طرح بزرگ نسخه الکترونیک، عنوان کرد: حذف دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، زمینه‌ساز ایجاد پرونده الکترونیک سلامت، تحول اساسی در خدمات درمانی  و پیشگیری از هدررفت بسیاری از هزینه‌های غیرضروری خواهد شد.


وی همچنین اضافه نمود که تجویز داروهای تحت وب، بیماران خاص، سرطانی، ام‌اس و... صرفاً از طریق نسخه‌نویسی الکترونیک  میسر می‌باشد.


نوشتنی است تمام بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق روش‌های «مراجعه به سایت medical.tamin.ir، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان؛ شماره‌گیری #١٤٢٠*٤*، انتخاب گزینه ١ (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان؛ شماره‌گیری #١*١٤٢٠*٤*، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان؛ استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان و یا شماره‌گیری #١٦٦٦*، انتخاب گزینه ١ (استحقاق‌سنجی)، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان اقدام و از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند.


وی ادامه داد: در مواردی که بیمه‌شده بر اساس نتایج دریافتی از روش‌های فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان است، در صورت اعتراض می‌تواند موضوع را از طریق سامانه ١٤٢٠ پیگیری کند.


واثق افزود: تمامی بیمه‌شدگان در صورت ایجاد حساب کاربری می‌توانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامانه eservices.tamin.ir در پنجره (منوی) ویژه بیمه‌شدگان ملاحظه کنند.


به گفته وی، روش‌های استعلام استحقاق درمان (پوشش بیمه درمان) برای «بیماران خاص» همانند سایر بیمه‌شدگان است با این تفاوت که این بیماران در کد پیگیری و استعلام برخورداری از خدمات درمانی با پسوند «خاص» مشخص می‌شوند.


رئیس شعبه نی‌ریز با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی در بخش بستری در مواردی که «نوزاد» فاقد کدملی باشد تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کدملی به نوزاد (حداکثر تا یک‌ماه پس از تولد) از طریق کدملی مادر امکان‌پذیر است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها