تعداد بازدید: ۸۰۷
کد خبر: ۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ - 2021 20 February
در خطبه‌های نماز جمعه نی‌ریز مطرح شد:
حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه اولین روز اسفندماه، اظهار داشت: «برخی جوانها با مدرک دکترا کارگری می‌کنند؛ این خجالت دارد.
حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه اولین روز اسفندماه، اظهار داشت: «برخی جوانها با مدرک دکترا کارگری می‌کنند؛ این خجالت دارد. یا این که کولبری می‌کنند و در این گردنه‌های سخت جانشان را از دست می‌دهند تا یک لقمه نان به دست آورند. آیا این جوان بیچاره قاچاقچی است؟ .....»

ایشان اضافه کرد: « اصلاً ما حق آلایندگی داریم یا نه؟ حق محیط زیست داریم یا نه؟ حق معادن داریم یا نه؟ اگر داریم کجا می‌رود؟ چرا رسانه‌هایی که می‌گویند ما چشم و گوش مردمیم دنبال نمی‌کنند؟ چرا مطالبه ندارید؟ مسئولان ما چقدر مطالبه دارند؟ مسئولان و مردم وظیفه ندارند؟»

خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «مردم ناراحتند و گلایه دارند. نی‌ریز این همه بیکار و مشکل دارد. این شهرستان یک بیمارستان مناسب ندارد. کسانی که می‌گویند نی‌ریز پیشرفت کرده، من حاضرم با همه آنها مناظره کنم و تمام آیتمهایی را که برای پیشرفت یک شهرستان لازم است، بررسی کنیم و ببینیم این شهرستان جلو رفته یا عقبگرد کرده است؟ من قاطعانه می‌گویم که ما عقب رفته‌ایم؛ آن هم نسبت به شهرستانهای همجوار.»

وی خاطرنشان کرد: «می‌آیند گوده‌های انجیر ما را می‌برند و به مردم بیچاره پول می‌دهند. وجب به وجب خاک ما را دارند می‌گیرند. اداره منابع طبیعی ما هم نیرو و هم امکاناتش کم است. شهرستان مجاور ما با 300 یا 400 هزار هکتار منابع طبیعی، ۱۲ نیرو دارد؛ اما شهرستان نی‌ریز با بختگان بیش از یک میلیون هکتار منابع طبیعی دارد و نیروهایش تنها 7 نفرند.»

وی با اشاره به مشکل آب شرب روستای ریزاب گفت: «مردم از بی‌آبی در روستاها رنج می‌برند؛ اما مدیرعامل فولاد محبت کرده و گفته صد درصد آب سد چشمه عاشق برای صنعت است. منابع ما برده می‌شود و پوشش گیاهی ما از بین می‌رود؛ مردم آب نداشته باشند؟ این چه توجیهی است؟ مگر اولویت اول کشور آب شرب نیست؟ آیا قانون اجازه می‌دهد که پوشش گیاهی از بین برود؟ آن هم پوشش منحصر به فرد و کمیاب. یکی از دلایل خشکسالی، همین از بین بردن پوشش گیاهی است.»

وی افزود: «شب شهادت امام هادی(ع) از مسجد به خانه برگشتم و دیدم در یک خانه عروسی برگزار کرده‌اند و در سطح شهر چراغانی است. تماس گرفتم؛ آقای شهردار که جواب نمی‌دهد، روابط عمومی هم می‌گوید مگر شب شهادت است؟ بالاخره با واسطه اداره برق چراغ‌ها خاموش شد و با فرمانده نیروی انتظامی صحبت شد تا این عروسی که در منزل برگزار شده بود تعطیل شود. آیا این درست است شب شهادت آقایان اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند؟ همان طور که رهبری فرمودند، امروز به نیروهای جوان نیاز است. امام جمعه عزیز می‌گوید به جوانها میدان دهید. تا حالا مملکت ۴۲ سال دست شما بود؛ حالا بگذارید یک دوره هم جوان‌ها خودشان را نشان دهند. چرا ما اینقدر به جوانهایمان بدبینیم؟ کسی که در شورا می‌آید، آیا وظیفه‌اش را می‌داند؟ من یک زمان شوخی کردم و گفتم یک امتحان آیین‌نامه بگذارید و ببینید کاندیداهای شورای شهر وظایف شورا را چقدر بلدند و چه نمره‌ای می‌گیرند؟» 

امام جمعه موقت نی ریز با بیان این که ستاد مبارزه با کرونا باید در کارش قاطعیت داشته باشد، اظهار داشت: «برای برنامه‌ریزی در این ستاد، نه به ما خبر می‌دهند و نه با ما مشورت می‌کنند. فقط یاد گرفته‌اند در سطح کشور صورت مسئله را پاک کنند. باید قاطعیت داشته باشند و شل کن سفت کن نکنند. این همه تلفات دادیم؛ بس است. مردم هم درصدی از هزینه‌هایی را که به جای مراسم به کارهای خیریه اختصاص می‌دهند، به بیمارستان و سلامت شهرستان اختصاص دهند. سلامت از همه چیز بالاتر و مهمتر است.»

خطیب جمعه نی‌ریز در بخشی دیگر از صحبتهای خود، به سالروز کودتای انگلیسی که به گفته وی یکصد سال پیش رضاخان را روی کار آورد اشاره کرد و افزود: «خیلیها می‌خواهند رضاخان و پسرش را تطهیر کنند. کدام کشور را دیده‌اید که توسط متفقین اشغال شود و مردم آن کشور به جای این که ناراحت شوند، از رفتن شاهشان به خیابان بریزند، شیرینی پخش کنند و شادی کنند؟ مردم حتی مجسمه پهلوی دوم را هم انداختند. آیا همه مردم نادان بودند و همگی در خوشی زندگی می‌کردند؟ باید کمی فکر کرد.»

ایشان با مهم ارزیابی کردن پول حلال و اثر آن بر تربیت فرزندان گفت: «کم فروشی فقط در فروشندگی نیست؛ در کار اداری و معلمی و ... هم هست. وای به حال کسانی که پول کم‌فروشی به خانه ببرند و با آن نان زن و بچه‌شان را بدهند. این کار در آینده و تربیت فرزندانشان اثر مستقیم دارد.»

حجت‌الاسلام فقیه افزود: «در جامعه تربیت از همه چیز مهمتر است و جایگاه خانواده محبوبترین بنا نزد خداوند است. اگر بخواهید یک کشور را نابود کنید، باید مادر را از آن بگیرید. مادران باید قدر خودشان را بدانند. اگر مادر ناراضی باشد، کسی در دنیا و آخرت خیر نمی‌بیند.

وقتی بچه به دنیا آمد و مادر او را شیر می‌دهد، هر مکیدن شیر توسط نوزاد، ثواب آزاد کردن یک بنده را برایش دارد.»
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها