تعداد بازدید: ۷۶۸
کد خبر: ۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ - 2021 13 February
در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد:
امام جمعه موقت نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه از مردم خواست که برای گرفتن حق خود مطالبه‌گر باشند و کوتاه نیایند.
حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 24 بهمن‌ماه با بیان این که روزانه میلیاردها تومان سرمایه از شهرستان نی‌ریز خارج می‌شود، اظهار داشت: «هزاران ماشین سرمایه معدنی این شهرستان خارج می‌شود؛ اما یک ام‌آرآی نداریم. بیمارستان هم وضعیت مناسبی ندارد. حق آلایندگی، حق معادن و حق صنعت را به ما نمی‌دهند. محیط زیستمان تخریب می‌شود و هیچ چیز دریافت نمی‌کنیم. چرا ما شهر ویژه نیستیم؟ در حالی که هم صنایع داریم، هم کارخانجات داریم و هم معادن داریم. حق ما کجا می‌رود؟ از هیچ کس جوابی دریافت نکرده‌ایم، نه از نمایندگان سابق و فعلی مجلس و نه از فرماندار و....»

خطیب جمعه نی‌ریز افزود: «بقیه شهرستانهایی که معدن دارند پیشرفت می‌کنند؛ اما ما پیشرفت نمی‌کنیم و این همه معضل اجتماعی و اقتصادی داریم. مگر ما چه فرقی با بقیه داریم؟ ما جواب می‌خواهیم. چرا تبعیض؟ چرا بی‌عدالتی؟ چرا پول معادن ما به خزانه می‌رود؟ ما سهممان را می‌خواهیم. اصلاً من یکی سهمم را می‌خواهم. مردم باید مطالبه‌گر باشند و کوتاه نیایند، ساکت نباشند. مردم نی‌ریز مردم آرام و نجیبی هستند؛ از آن سوء استفاده نکنید.»

حجت‌الاسلام فقیه عنوان داشت: «خط قرمز همه مسئولان و شما مردم باید محیط زیست باشد. قوانین محیط زیستی کشور ناکارآمد است. پیشرفت و اشتغال به چه قیمتی؟ چقدر از این مرتعداران بیچاره بیکار شدند؟ روستاها دارد خالی از جمعیت می‌شود؛ در صورتی که نقطه قوت اقتصاد مقاومتی روستاها هستند. بخشها نباید مظلوم واقع شوند؛ بخصوص بخش قطرویه و روستاهای آن که جمعیت زیادی دارد. نماینده مجلس باید به همه مشکلات جواب دهد. مایه تأسف است که در مجلس انقلابی طرح شفافیت آراء رأی نیاورد. شفافیت آراء که نیست؛ شفافیت اعمال هم هست.»

ایشان افزود: «مسئولان باید ساده‌زیست باشند و از محرومان فاصله نگیرند. باید انقلابی عمل کنند. انقلابی بودن یعنی ساده زیست بودن. یعنی در کنار فقرا بودن. یعنی ثروتهای ملی را حفظ کردن.»

خطیب جمعه نی‌ریز با گلایه از رسانه‌ها گفت: «من از رسانه گلایه دارم که هفته گذشته صحبتهای ما را خیلی خلاصه و بی معنا منتقل کردند. شما مردم رسانه ما باشید. رسانه‌ها یا اصلاً مطالب ما را پخش نکنند، یا اگر پخش می‌کنند بی‌پرده پخش کنند.» 

حجت‌الاسلام فقیه در جایی دیگر با بیان این که متأسفانه در زمینه تربیت فرزند کتابهای زیادی نداریم، گفت: «ریشه تربیت فرزندان در خردسالی است و همه بدبختیها از کودکی سرچشمه می‌گیرد. امام علی(ع) می‌فرماید: قلب کودک مثل زمین آماده کشت است.»

وی عنوان داشت: «برای ازدواج فرزندان غول درست نکنید. شما پدر و مادری که اینقدر برای ازدواج فرزندان سخت می‌گیرید، مگر خودتان اول زندگی چه داشتید؟»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها