تعداد بازدید: ۹۶۹
کد خبر: ۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ - 2021 09 February
مدیر جهاد کشاورزی استهبان از رها سازی 5000 قطعه بچه ماهی در سد رودبال استهبان با حضور مسئولان شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان، مهدی اعیان منش افزود: خرید بچه ماهی ها از استان گیلان با اعتبار 100 میلیون ریال از اعتبارات شیلات  استان فارس انجام شده است.

اعیان منش گفت: رهاسازی و انجام چنین کارهایی در جهت کمک به افزایش ذخایر این آبزیان و حفاظت از منابع داخلی آنها صورت می‌گیرد و می‌تواند به معیشت و اقتصاد مردم منطقه نیز کمک کند.

وی اعلام نمود: به زودی تعاونی صیادان استهبان زیر نظر اداره شیلات جهاد کشاورزی شهرستان شروع به کار خواهد کرد و کلیه امور مربوط به رها سازی بچه ماهی، مدیریت و برنامه های صید را پیگیری خواهد کرد.

اعیان منش اظهار داشت:  در این مرحله بچه ماهی گرمابی از جمله کپور، بیگ هد، آمور  و فیتو فاگ 10 تا 16 گرمی به منظور پرورش در این سد رها سازی شده که پس از یک سال، صید و به بازار عرضه می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اداره شیلات جهاد کشاورزی شهرستان استهبان آمادگی دارد تا همکاری لازم برای آن دسته از افرادی را که می‌خواهند رهاسازی بچه ماهی  در استخرهای دو منظوره انجام دهند را دارد و با متقاضیان به هر تعدادی که درخواست داشته باشند همکاری خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود صیادان منطقه با رعایت اصول لازم از به کار‌گیری روش‌های غیر اصولی صید و صیادی در فصل ممنوعه خودداری کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها