تعداد بازدید: ۹۱۶
کد خبر: ۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ - 2021 08 February
در راستای حفظ و صیانت از فضای سبز شهری و بروزرسانی آمار و اطلاعات درختان، طرح پلاک کوبی و پایش الکترونیکی درختان توسط فضای سبز شهرداری نی ریز اجرایی شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نی ریز، در نهمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ،مراسم پلاک کوبی درختان شهر نی ریز با حضور مراد هدایت سرپرست فرمانداری نی ریز، شهردار ، فرمانده نیروی انتظامی ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین در بوستان معلم برگزار شد.

در این مراسم سرپرست فرمانداری طرح شناسنامه دار شدن درختان را اقدامی ارزشمند برای حفاظت از فضای سبز و باغات برشمرد و گفت: حفاظت از فضای سبز، علاوه بر و ظیفه سازمانی، یک وظیفه انسانی است.

وی افزود: امروز به دلیل خشکسالی و همچنین برخی کم توجهی ها که در گذشته صورت گرفته شاهد از بین رفتن درختان و باغات شهر نی ریز هستیم و بر همین اساس شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری با اهتمام جدی بحث حفاظت از باغات و فضای سبز شهر را مورد توجه قرار داده است که جای تقدیر دارد.

شهردار نی ریز نیز در حاشیه این مراسم گفت: درختان بخش زنده‌ای از اکوسیستم شهری محسوب می‌شوند که علاوه بر آثار زیست محیطی و ایجاد هوای پاک، می تواند در زیبایی و تلطیف محیط شهری تاثیر گذار باشد، از این رو هویت بخشی به درختان می‌تواند تأثیر بیشتر و مضاعفی بر حفاظت از درختان بگذارد.

وی قوانین مصوب شورای اسلامی شهر و نظارت اجتماعی توسط نهادهای مردمی راد و اصل مهم در حفاظت از منابع طبیعی برشمرد و افزود: طرح پلاک کوبی درختان، پاسخی مثبت به نظارت اجتماعی شهروندان در حفاظت از محیط زیست است و امید می رود با ترویج این اقدام ارزشمند ، شاهد اتفاقات خوب در حفظ و توسعه فضای سبز شهر نی ریز باشیم.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها