تعداد بازدید: ۱۰۳۲
کد خبر: ۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ - 2021 30 January
از منزل یک نفر شکارچی در نی ریز لاشه تعداد پانزده قطعه کبک، تیهو و کبوتر و حشی به همراه ادوات شکار کشف و ضبط شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، جواد مهدی پور  رئیس  پارک ملی قطرویه بيان داشت: طی اخذ نیابت قضایی و با همکاری پليس اطلاعات و امنيت شهرستان نی ريز ، از منزل یک نفر شکارچی  در نی ریز لاشه تعداد پانزده قطعه کبک،  تیهو و کبوتر وحشی کشف و ضبط شد. 

مهدی پور گفت: روز چهارشنبه 8 بهمن در پی اخذ نیابت قضایی از دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان نی ريز و با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت این شهرستان از منزل فرد متخلف صید و شکار به منظور کشف آثار و ادوات شکار بازرسی به عمل آورده شد .

وی افزود: از منزل این متخلف تعداد لاشه ۱۵ قطعه کبک ، تیهو و کبوتر وحشی شکار شده به همراه یک قبضه سلاح ساچمه زنی دولول سوار مجاز ، یک قبضه سلاح PCP دوربین دار ، یک قبضه سلاح گلوله زنی ۳۰۳ مجاز دوربین دار ،  دوربین چشمی ۳۰ * ۸ ، تعداد ۱۶۰ عدد فشنگ ساچمه زنی ، تعداد تقریبی ۳۰۰ عدد فشنگ گلوله زنی ، دستگاه فشنگ پرکن به همراه باروت و ساچمه چهارپاره و ساچمه شماره سه و چهار فله ای، تعداد زیادی پوکه خالی گلوله زنی، دستگاه فاصله یاب هدف، قطار فشنگ و ادوات دیگر صید و شکار کشف و ضبط شد.

مهدی پور اظهار داشت: در حین بازرسی از منزل متخلف یک آلبوم عکس حاوی تعدادی عکس چاپ شده شکار قوچ و کل وحشی به تعداد چهار راس که در سالیان قبل در منطقه حفاظت شده بهرام گور شکار شده بود نیز کشف شد. مراتب به منظور سیر مراحل قانونی علیه متخلف، صورتجلسه شد .

رئیس پارک ملی قطرویه از تلاش و همکاری صمیمانه پلیس اطلاعات و امنیت نی ریز در راستای حفاظت و حراست از انفال الهی و همچنین دستگیری شکارچیان صید و شکار تشکر و قدردانی کرد و در پایان خواستار همکاری مردم و دوستداران محیط زیست به منظور حفظ انفال الهی و گونه های ارزشمند حیات وحش پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور گردید که در صورت مشاهده هرگونه تخلفات احتمالی صید و شکار ، تخریب و تصرف اراضی ملی و ... با سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره تلفن ۰۹۱۷۷۸۲۴۲۵۷ و ۰۹۱۷۸۳۲۹۸۰۱ تماس حاصل نمایند .

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها