تعداد بازدید: ۱۰۲۳
کد خبر: ۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ - 2021 28 January
اختصاص معدن/ تکمیل‌رینگ‌شهری/ اعطای ۵۰۰ تُن قیر/ رفع مشکل مالکیت زمین‌های ۳۲ هکتاری/ الحاق باغ‌تخت به شهر/ گرفتن سهم آلاینده‌ها
نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه شب ۸ بهمن به جلسه شورای شهر نی‌ریز رفت و درخواست‌های شهردار و شورای شهر را شنید.

این جلسه با همراهی مراد هدایت سرپرست فرمانداری و علیرضا میرزایی معاون او در ساختمان شماره ۲ شورای شهر نی‌ریز برگزار شد.

حامد فرغت در ابتدا به موانع حقوقی اراضی ۳۲ هکتاری«حد شمال تالار کوثر تا حد جنوب خیابان شهید کاتوزیان» اشاره کرد و از طهماسبی نماینده مجلس خواست مشکلات حقوقی آن را برطرف کرده تا برای ساخت ‌و ساز مسکن در آن نقطه مشکلی وجود نداشته باشد.

فرغت افزود: چنانچه این اراضی به شهرداری نی‌ریز تعلق گیرد هم با قیمت قانونی به فروش خواهد رسید و هم شهرداری درآمدی کسب می‌کند و می‌تواند خدمات بیشتری به شهروندان ارائه دهد.
فرغت خبراز آماده‌بودن نقشه‌های بهره‌برداری زمین‌های ۳۲ هکتاری داد.

شهردار نی‌ریز درارتباط با کمربند شرقی نی‌ریز و ورود کامیون‌های معادن با ۴۰ تُن بار گفت: در تملک برخی از املاک مورد مسیر با مشکل مواجه‌ایم و مشکلی در تأمین قیر و آسفالت نداریم.

خواسته همه حتی نماینده!

حامد فرغت شهردار نی‌ریز ادامه‌ داد: اگر شهرک صدرا(باغ‌تخت) را به طرح تفضیلی شهر اضافه کنیم، ۴۵ خانوار آن نقطه می‌توانند خدمات  از شهرداری نی‌ریز بگیرند. این خواسته به‌گونه‌ای بود که حاضران از این طرح حمایت کردند و طهماسبی هم قول داد تا این نقطه را از محرومیت خارج کند.

با ٤۵ متر بیمارستان‌ را نزدیک‌‌تر کنید!

فرغت شهردار نی‌ریز اظهار داشت: با ساخت بیمارستان شهدا و قرارگرفتن دانشگاه و دادگستری و حجم رفت‌وآمد شهروندان به آن نقطه که دور از شهر می‌باشد، اگر استان اجازه بدهد ادامه بلوار موازی شهید چمران(شهرک‌شهیدان‌رجایی‌ و باهنر) را تکمیل می‌کنیم و از این طریق راه دسترسی مردم آسانتر خواهد شد.

با ۵۰۰ تُن قیر کوچه خاکی نخواهیم داشت!

شهردار نی‌ریز به سهمیه‌ قیر دولتی اشاره کرد که بنیاد مسکن می‌دهد و چنانچه نماینده بتواند ۵۰۰ تن قیر برای شهرداری نی‌ریز اختصاص دهد تا پایان دوره پنجم شورای شهر هیچ‌گونه کوچه خاکی در شهر نخواهد بود.
فرغت از آسفالت کوچه‌های محله پیرمراد «انتهای خیابان امام خمینی» در چند روز آینده خبر داد.

افتخاری دیگر برای نی‌ریز

حسین حقیری که دارای مدرک فوق‌لیسانس مکانیک می‌باشد و مدالی در سال ۲۰۱۰ میلادی کسب کرده بود، قرار است تا پایان بهمن‌ماه امسال از مدال او در موزهٔ آستان قدس رضوی رونمایی شود که از نماینده‌مجلس و سرپرست فرمانداری دعوت‌کرد تا در این مراسم شرکت کنند.

کاری نکنیم تعاونی‌ها از نی‌ریز بروند!

سرپرست فرمانداری در ادامه جلسه شورای شهر گفت: با افزایش جمعیت و کارخانه‌های اطراف برخی از آنان مسکن تعاونی برای کارگرهایشان می‌خواهند و اگر بتوانیم مشکل زمین‌های ۳۲ هکتاری را برطرف کنیم دیگر مشکلی در نبود خانه نداریم. او همچنین از طهماسبی خواست یک معدن برای شهرداری‌های حوزه انتخابیه اختصاص دهد تا بتوانند از این طریق درآمدی کسب کنند.

تملک سالن کارگر را به اداره ورزش بدهید!

حمید پریش نیز پیشنهاد داد تا سالن ورزشی کارگران برای خدمات بیشتر در اختیار اداره ورزش ‌و جوانان داده شود.

تکلیف ورودی شهر نی‌ریز از سوی بوستان معلم، افزایش روشنایی‌های خیابان‌ها از جمله بلوار شهید زردشت از دیگر پیشنهادات پریش بود.

عضو شورای شهر در ارتباط با مسکن ملّی(امید) پیشنهاد داد زمین‌های حد غربی بلوار شهید سلیمانی و شرق بلوار شهدای گمنام استفاده شود.

حق مردم را بگیرید!

اصغر ماهوتی یکی از دیگر اعضای شورای شهر که رئیس شورای شهرستان هم می‌باشد خواست حق آلایندگی کارخانه‌های فولاد، سیمان و گل‌گهر را بگیرید تا حق مردم ضایع نگردد.

شهردار پرتلاش

فرهاد طهماسبی شهردار نی‌ریز را یکی از شهرداران پرتلاش نامید، که توانسته اهداف شهرداری را جلو ببرد.

نماینده نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ دغدغه‌های شما، خواسته بنده هم می‌باشد و امیدوارم بتوانم مطالبات شما به عنوان نماینده مردم شهر نی‌ریز در شورای شهر برآورده کنم.

بصورت فصلی به شورای شهر بیایید!

شاهمرادی رئیس شورا هم از طهماسبی خواست به صورت فصلی به شورای شهر بیاید و درخواستهای شورای شهر را بشنود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها