تعداد بازدید: ۹۴۸
کد خبر: ۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ - 2021 21 January
به مناسبت گرامی داشت هفته هوای پاک، اعضای انجمن میراث ماندگار بختگان چند هزار دانه بادام کوهی (الوک) را در اراضی ملی کاشتند.
روابط عمومی و امور رسانه انجمن میراث ماندگار بختگان: مدیر انجمن میراث ماندگار بختگان،  در جمع پنجاه نفر از شرکت کنندگان گفت: این نهمین مرحله بذر کاری جنگلی،  با عنوان "رویش سبز" برای هفتمین سال پی در پی است که توسط همیاران انجمن،  در نی ریز اجرا می شود. 

محمد جواد رنجبر افزود: با توجه به اینکه هر هکتار جنگل ۱۰ تا۲۰ تن اکسیژن تولید می کند و می تواند تا ۵ تن کربن را ترسیب و ۶۵ تن گرد و غبار را جذب نماید؛ نقشِ کاشت نهال، کپه کاری دانه های جنگلی و توسعه جنگل کاری،  در تولید هوای پاک را به خوبی مشخص می کند. 

در اجرای این برنامه که با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نی ریز و مشارکت دوستداران طبیعت،  اعضای انجمن و اداره حفاظت محیط زیست نی ریز، انجام شد، تعداد ۸ هزار دانه بادام کوهی در عرصه ای به وسعت سه هکتار از زمین های مرتعی هرگان از بخش مرکزی نی ریز،  کاشته شد.

همچنین دهمین مرحله طرح «رویش سبز» با مشارکت چشمگیر عشایر، دامداران،  کشاورزان، خانم های خانه دار،  نوجوانان و سالمندانِ روستای ده فاضل از بخش مرکزی نی‌ریز،  در اراضی مرتعی شمال این روستا اجرا شد.

این مراسم که با همکاری انجمن میراث ماندگار بختگان انجام شد، هفتاد نفر از شرکت کنندگان طبیعت دوست موفق شدند،  ۳۰ هزار دانه بادام کوهی را مساحتی حدود ده هکتار بکارند و چشم انتظار رحمت الهی باشند تا این دانه های کاشته شده. روزی به درختی تنومند تبدیل شود.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها