تعداد بازدید: ۷۳۲
کد خبر: ۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ - 2021 20 January
مردم و ساکنان مسکن مهر از اینکه مسیرهای عبوریشان آسفالت نمی‌شود گلایه‌مندند.
این مسئله جواب مشترکی در میان مسئولان دارد و پاسخ آن است که شرکتهای تعاونی باید طبق قرارداد منعقده این کار را به سرانجام برسانند اما مردم، پیکان انتقادات خود را به سوی راه و شهرسازی و شهرداری می گیرند.

در این رابطه با یاراحمدی مسئول راه و شهرسازی شهرستان نی‌ریز گفتگو کردیم و او گفت: مسکن فرهنگیان به صورت خودمالک می‌باشد و آسفالت خیابانهای آن بر عهده خود تعاونیها است که در زمان اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری باید پرداخت می‌شد.

در ادامه برای بررسی بیشتر این موضوع با شهردار نی‌ریز گفتگو کردیم.

حامد فرغت گفت: بر اساس ماده 22 و 23 آئین‌نامه اجرایی قانون زمین شهری، شهرداریها مجاز به آسفالت محوطه ساخته شده توسط تعاونی‌ها نیستند و تخلف محسوب می‌شود اما در سالهای گذشته با درخواست، تهدید و خواهش شهرداری را مجبور به ساماندهی آن منطقه کردند و حتی در سال ۹۶، ۱۵ هزار مترمربع از مسیرهای مسکن مهر آسفالت شد اما بر اساس صورتجلسه‌ای که با مدیرکل راه و شهرسازی امضاء شده قرار بود این مبالغ به ما بازگردد.

همچنین در آخرین اقدام و در سال گذشته بنا بود اداره کل راه و شهرسازی قیر مربوطه را تأمین کند و بقیه مراحل از جمله پخت، پخش و آسفالت را شهرداری انجام دهد.

شهردار نی‌ریز با تأکید بر اینکه این مسیرهای آسفالت شده در واقع مربوط به مسکن مهر نمی‌باشند گفت: در واقع اینها به صورت خودمالکی بوده و بر اساس توافقنامه امضاء شده با مدیران عامل آن تعاونی‌ها که امضاء شده قرار بوده خود آنها نسبت به آسفالت مسیر اقدام کنند اما نه تنها این اقدام انجام نشده است بلکه حدود ۳۸۰ میلیون تومان هم به شهرداری بدهکار می‌باشند.

همچنین با توجه به نارضایتی‌های شدید اجتماعی پیش آمده، آسفالت بخش دیگری از معابر مسکن مهر نی‌ریز را ظرف چند روز گذشته انجام دادیم.

ما به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کرده‌ایم که قطعاً هر تناژ قیری به شهرداری تخصیص دهند صرفاً در همان منطقه استفاده خواهد شد تا ان‌شاا... مشکل آسفالت معابر مسکن مهر یک بار برای همیشه بر طرف شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها