تعداد بازدید: ۱۰۴۴
کد خبر: ۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ - 2021 17 January
واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در مسیر سیرجان - نی‌ریز ۱۰ مجروح بر جای گذاشت.
سخنگوی اورژانس استان فارس با اشاره به واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور سیرجان-نی‌ریز ( ٣٠ کیلومتری قطرویه)  اظهار داشت: ساعت 2:20 بامداد امروز یکشنبه، طی تماسی با اورژانس ۱۱۵ فارس مبنی بر واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری ولوو نیاز به کمک و امدادخواهی اورژانس شد.

وی با بیان این که بلافاصله ۵ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام شد، گفت: مصدومان این حادثه ۱۲ نفر بودند که ۴ مصدوم به بیمارستان دکتر غرضی سیرجان و ۶ مصدوم بیمارستان شهدا نی‌ریز منتقل شدند.

همتی با بیان این که این اتوبوس از مبدأ ایرانشهر به شیراز در حرکت بوده است، تعداد کل مسافران را ١٢ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی اورژانس فارس تصریح کرد: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

مدیر اورژانس شهرستان نی‌ریز هم با بیان این که این اتوبوس حدود سه راهی روستای چاه‌گله و نزدیک به محدوده شهرستان سیرجان واژگون شده بود، اظهار داشت: به محض دریافت اولین تماس مردمی با تلفن 115 و درخواست امداد رسانی به مصدومان، 2 آمبولانس از پایگاه‌های اورژانس115 قطرویه و رودخور به محل حادثه که 5کیلومتر مانده به حوزه استحفاظی شهرستان نی‌ریز بود اعزام شد.

محمدحسین کچویی اضافه کرد: همزمان با مرکز پیام اورژانس 115 سیرجان تماس گرفته و درخواست کمک شد. اورژانس خیرآباد سیرجان و 2 آمبولانس از معادن گل گهر سیرجان نیز اعزام شدند. باهلال احمر نی ریز هم تماس گرفته شد و 2 آمبولانس هلال احمر نیز اعزام شدند. با هماهنگی معاون فرمانداری، آمبولانس فولاد غدیر نیز به محل حادثه اعزام شد.

این حادثه 10 نفر مصدوم داشت که  4 نفرشان در تقسیم بندی تریاژ زرد و 6ن فر سبز( سرپایی) بودند. 4 نفر از مصدومان به بیمارستانهای سیرجان و 6 نفر به بیمارستان شهدای نی‌ریز اعزام شدند. 

وی در پایان، از همکاری خوب معاون فرمانداری و بخشدار، هلال احمر، شرکت فولاد غدیر، پلیس راه و نیروی انتظامی شهرستان که در این حادثه در کمترین زمان ممکن با کمک اورژانس به مصدومان این حادثه خدمات خود را ارائه کردند تشکر کرد.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان نیز با بیان این که یک تیم امدادی از پایگاه بین‌شهری حسن‌آباد و دو تیم امدادی از شعبه هلال احمر نی‌ریز با دو خودروی آمبولانس و یک دستگاه خودروی نجات به محل حادثه اعزام شدند، افزود: پس از ارزیابی و تثبیت صحنه و انجام اقدامات پیش بیمارستانی، ۳ مصدوم این حادثه با دو دستگاه آمبولانس هلال‌احمر و ۷ مصدوم دیگر توسط آمبولانسهای اورژانس ۱۱۵ و فولاد غدیر به بیمارستانهای نی‌ریز و سیرجان منتقل شدند. 

همچنین رضا کامرانی مدیر داخلی بیمارستان شهدای نی‌ریز در گفتگو با ما، عنوان داشت: از 6 مسافر مصدوم این اتوبوس که به بیمارستان منتقل شدند، سه نفر به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند و سه نفر هم به مدت یک روز بستری و مرخص شدند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها