تعداد بازدید: ۷۴۴
کد خبر: ۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 2021 10 January
حجت‌الاسلام رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه نی‌ریز:
خطیب جمعه نی‌ریز با بیان این که در جامعه داعیه‌دار اسلام نباید روحیه تکدی‌گری وجود داشته باشد، به موارد سلب نعمت از جامعه پرداخت.
حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه 19 دی‌ماه اظهار داشت: «بعضی رفتارها اعتقاد سوزی و باورهای مردم را تضعیف می‌کند. ظلم سبب می‌شود نعمتی از جامعه سلب شود و آن را دچار گرفتاری کند.»

ایشان اضافه کرد: «مورد دیگری که باعث سلب نعمت می‌شود، کفران نعمت است. ریشه کفران نعمت، غفلت است. البته به جز نعمتهای مادی، نعمتهای معنوی هم داریم؛ مثل نعمت ولایت و محبت اهل بیت که در روز قیامت حتماً از آن سؤال می‌شود. کشورهای منطقه به خاطر نبود چنین نعمتی است که روی خوشبختی نمی‌بینند.»

رحمانی‌زاده در جایی دیگر به قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی ماه سال 1356 اشاره کرد و عنوان داشت: «مردم قم به علت اهانتی که در یکی از روزنامه‌ها به امام خمینی(ره) شده بود به خیابان آمدند و حماسه آفریدند. ۱۹ دی نماد بیداری ملت ایران و روز حمایت به موقع از نهضت در این مسیر است. 19 دی نقطه عظمت و تأثیرگذار انقلاب اسلامی و یک مقطع تاریخی در ایران است.»

وی به رحلت آیت‌ا... مصباح یزدی نیز اشاره کرد و گفت: «اگر بخواهیم منزلت این عالم فرزانه را بدانیم، کافی است پیام مقام معظم رهبری را بخوانیم. در آن پیام مقام معظم رهبری از تعابیری نظیر: عالم ربانی، فقیه حکیم، مجاهد، متفکر برجسته، مدیر شایسته، زبان گویای گفتن حق، مولد اندیشه دینی و ... استفاده کردند.آیت‌ا... مصباح یزدی دو کار مهم انجام داد؛ یکی تلاش بی وقفه برای حفظ حدود اسلامی و دوم، ایجاد بحث در عرصه معارف دینی و تربیت شاگردان موفق و تأثیرگذار در این زمینه.»

خطیب جمعه نی‌ریز در پایان، از حضور نیافتن مسئولان و همچنین چهره‌های مختلف فرهنگی، علمی، هنری، ورزشی و ... در نمازجمعه گلایه کرد و گفت: «نماز جمعه متعلق به یک گروه و قشر خاص نیست و همه باید در آن حاضر شوند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها