تعداد بازدید: ۷۹۶
کد خبر: ۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹ - 2021 04 January
صمت: توزیع کرده‌ایم مردم: نمی‌بینیم

محمد جلالی، نی‌ریزان فارس:
مدتی است که مشکل نبود روغن در نی‌ریز جدی شده است.


هفته گذشته رئیس اداره صمت اعلام کرد که در میان خرده فروشی‌ها و هایپر مارکت‌ها روغن توزیع شده است.


کوچکی با اعلام اینکه تا روز پنج‌شنبه ١١ دی‌ماه بیش از ٢٤ تن روغن در سطح شهر توزیع شده گفت: سعی کرده‌ایم این روغن‌ها را در میان اکثر خرده فروشی‌های سطح شهر توزیع کنیم. در این راستا ٤,٥ تن در روز دوشنبه ٨ دی، ١٠ تن توسط عمده فروشی محمدیان در روز پنج‌شنبه ١١ دی، ٤.٥ تن توسط آقای یگانه و ٤ تن توسط بازار روز شهرداری توزیع شده است.


وی با ارسال لیست ٧٣ مغازه در نی‌ریز این گفته خود را تأیید نمود. اسامی مغازه‌ها در دفتر هفته‌نامه موجود می‌باشد.


کوچکی همچنین اضافه کرد: بازار روز شهرداری چند روزی است که توزیع روغن را آغاز کرده و افق کوروش نیز این روند را ادامه داده است.


وی در پاسخ به اینکه چرا قفسه‌های این هایپرمارکتها خالی است گفت: مجبور شدیم برای اینکه به هر نفر سهمیه مناسبی برسد توزیع روغن را فروشندگان انجام دهند و در معرض دید خریداران نباشد.


رئیس این اداره با اعلام اینکه خوشبختانه تاکنون برای خرید روغن صفی در نی‌ریز تشکیل نشده است گفت: سعی کرده‌ایم به تمام خرده فروشان روغن بدهیم تا مردم برای به خرید روغن تجمع نکنند.


رئیس صمت در رابطه با فروش کالاهای اجباری به همراه روغن گفت: در این رابطه تنها برای یک مغازه تشکیل پرونده شده است و به مراجع قضایی ارسال گردیده است.


قطعاً هر مغازه‌ای که اقدام به توزیع کالای اجباری به همراه روغن نماید با آن برخورد می‌کنیم و از شهروندان نیز تقاضا داریم نسبت به معرفی این مغاز‌ه‌ها اقدام نمایند.


وی پیش‌بینی نمود در زمینه روغن فعلاً در بازار نی‌ریز کمبودی وجود نداشته باشد.


کوچکی همچنین اعلام کرد برای صنوفی که نیاز به روغن دارند ٢٨ تن روغن آورده شده و بین اغذیه‌فروشان، قنادان و آشپزخانه‌ها در حال توزیع می‌باشد و روغنی که در مغازه‌ها وجود دارد، فقط برای مصرف خانوار است.


البته معاون صمت فارس در این رابطه گفته مردم از خرید هیجانی روغن خوراکی خودداری کنند.


وحیدرضا محمودزاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داده است: مردم آرامش خود را حفظ کنند و بدانند روغن به اندازه کافی در استان وجود دارد و فرآیند بسته‌بندی و تصفیه را طی می کند و وارد بازار می‌شود.


در همین هفته از محل کارخانه‌های کشور سهمیه جدیدی وارد استان خواهد شد که به روند توزیع روزانه اضافه می‌شود.


ممکن است در برخی مواقع در ساعت‌هایی که بازرسان در روند توزیع روغن حضور ندارند تخلفاتی صورت بگیرد که مردم می‌توانند به شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند.


اما مردم نی‌ریز پس از انتشار خبر در فضای آنلاین نی‌ریزان فارس گفتند که معمای روغن کماکان وجود دارد و کمبود احساس می‌شود و وقتی با رئیس صمت این مسئله را مطرح کردیم او این مسئله را رد کرد.


به روی این سؤالات قابل طرح است:
- آیا نظارتی بر روی روغن‌های توزیع شده وجود دارد؟


- آیا کمبود بازار حاصل از احتکارهای خانگی و خریدهای اضافه می‌باشد؟


- آیا میزان روغن توزیع شده برای جمعیت شهر نی‌ریز کافی می‌باشد؟


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها