تعداد بازدید: ۸۷۶
کد خبر: ۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ - 2020 28 December
جلسه بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، یکشنبه ۷ دی باحضور آیت‌ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز برگزار شد.
امام جمعه نی ریز در این جلسه با بیان اینکه این دهه به نام دهه بصیرت نامیده شده است‌ گفت: مسئولان باید برای گرامیداشت این سالگرد شکوهمند برنامه‌ریزی کنند و کوتاهی نکنند. 

ایشان ادامه داد: با اینکه درگیر بیماری کرونا هستیم لذا سعی کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آئین‌های مذهبی را برگزار و مسئولان به قول‌هایشان عمل کنند.

سرپرست فرمانداری در این جلسه گفت: سردار سلیمانی به دلیل پاکی، صداقت و درستکاری که در وجودش بود، قلبها را به سوی خود کشاند. 

تمام کسانی که قصد داشتند سردار قاسم سلیمانی را به شهادت برسانند هدف و فتنه اصلی آنها سرنگونی جمهوری اسلامی ایران بود. 

مراد هدایت همچنین ادامه داد: سلیمانی به دنبال شهادت بود و به هدف خود والای خود رسید اما برای مسلمانان جهان ضایعه بزرگی رقم خورد؛ زیرا بدون هیچ نگاه قوم، قبیله، دین و آئین برای امنیت انسانها کوشید.

 این مقام دولتی به مناسبت‌های پیش‌رو اشاره کرد و گفت: در آستانه ۹ دی می باشیم و باید میثاق امت با ولایت را در برنامه قرار دهیم.

نماینده دولت ادامه داد: در انتخابات شوراهای شهر و روستا باید از تهمت و افترا پرهیز کرد.

مراد هدایت به چهلمین روز درگذشت شهید فخری زاده شهید هسته‌ای هم اشاره کرد.

سرپرست فرمانداری نی‌ریز گفت: این برنامه‌ها باید همانند گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و بسیج بصورت مجازی برگزار شود. 

هدایت، شهید سلیمانی را شهید وحدت خواند و از احزاب سیاسی خواست با هم جنگ و جدل نداشته باشند که این اختلافات خواسته اصلی استکبار جهانی می باشد.

سرپرست فرمانداری در پایان گفت: ادارات ملزم به نصب پلاکاردهای مناسبتی این دهه بوده و باید برای ایّام فاطمیه محیط اداره خود را آذین‌بندی کنند. 

فرمانده ناحیه سپاه نی ریز به گوشه‌ای از خطبه‌های مقام معظم رهبری در ۲۷ دی ماه ۹۸ اشاره کرد و این مناسبت‌ها را دهه بصیرت و ولایت قلمداد کرد. 

 سرهنگ غلامرضا شعبانی‌نیا از توزیع آثار فرهنگی بین مردم در روزهای ۱۱ تا ۱۵ دی، اجرای سرود محله‌ای و راه‌اندازی کمپین هشتگ #مرد_میدان در فضای‌مجازی در یادبود شهید سلیمانی سخن گفت. 

او نیز گفت: توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، خرید جهیزیه و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و برپایی میزخدمت از برنامه‌های این ستاد در این دهه می باشد.

جنگجو رئیس تبلیغات اسلامی توزیع ماسک رایگان در چهارراه جانبازان و توزیع بسته‌های کمک معیشتی را از برنامه‌های سازمان خود خواند و تصریح کرد: ابلاغیه‌ای صادر نمودیم تا مساجد به مناسبت دهه فاطمیه و سالگرد شهادت سردار دلها مشکی‌پوش شوند.

شهردار نی ریز هم اظهار داشت: مانند دیگر مناسبت‌های مذهبی، شهر را به یاد سالگرد شهید سلیمانی بنرهایی نصب می کنیم و چنانچه سازمانی کمکی خواست، امکانات شهرداری را در اختیار آنان می دهیم.

محسن طبری گفت: در بخش پشتکوه فضاسازی ادارات را خواهیم داشت و قرائت ختم صلوات و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا در روز شهادت سردار سلیمانی از برنامه های مصوب شده شورای اداری بخش می باشد.

ولی‌زاده گفت: پیام‌های مناسبتی را در گروه‌های آموزش مجازی مدارس ارسال خواهیم کرد و نیز مسابقه نقاشی و انشاءنویسی بصورت مجازی را داریم.

شاهمرادی رئیس شورای شهر نی‌ریز که پیشنهاد داده بود موکب انصارالحسین برای سالگرد شهید سلیمانی در کمربندی نی‌ریز برپا شود با مخالفت سرپرست فرمانداری رو‌به‌رو شد و هدایت علت مخالفتش را اجازه ندادن ستاد کرونای شهرستان خواند که گفته می شود مراسمی در کرمان برای سالگرد شهید سلیمانی تدارک دیده نشده است.

سید رضا قطبی رئیس بنیاد شهید در ادامه جلسه ستاد گفت: جشنواره فرهنگی سردار دلها با محوریت برنامه‌های برتر معرفی شده‌اند، هم بخش فرهنگی و هم بخش قرآنی و هم بخش منبر مجازی بامحوریت گام دوم انقلاب که تعدادی پوستر در فضای‌مجازی توزیع خواهد شد.

آل‌داوود رئیس بهداشت و درمان شهرستان عنوان نمود: نباید از اجرای پروتکل‌ها غافل شویم.

تنها شهرهای نارنجی استان شیراز و جهرم می باشد.

 آل‌داوود ادامه داد: باید از توزیع مواد خوراکی در اجتماعات خودداری کرد و مرتباً تأکید می کنم رسانه‌ها از درج ساعت و مکان تشییع جنازه‌ها بپرهیزند. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها