تعداد بازدید: ۱۰۹۸
کد خبر: ۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ - 2020 27 December
در هفته حمل و نقل
در هفته راهداری و حمل و نقل از دو راننده بانوی راننده تجلیل به عمل آمد.

این مراسم یکشنبه ٣٠ آذر در ساختمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.


در این‌ جلسه امیر شاهسونی رئیس این اداره در خصوص نامگذاری روز حمل و نقل گفت: ٢٦ آذر به دلیل لبیک رانندگان به فرمان تاریخی امام مبنی بر بارگیری محموله‌های بنادر در سال ٦٢ و ارسال آن به نقاط مختلف کشور به روز حمل و نقل نامگذاری شد.


در آن سال که جنگ ٨ ساله ادامه داشت این اقدام از دو جهت مورد اهمیت بود: یکی اینکه مردم به کالاها نیاز داشتند و دوم امکان حمله دشمن به کشتی‌ها می‌رفت.


در سال ١٣٧٦ این روز به عنوان روز ملی حمل و نقل در تقویم کشورمان ثبت شد.


او ادامه داد: روز اول دی هم که شروع زمستان و خدمات زمستانی راهداران می‌باشد به نام آنان نامگذاری شده است کسانی که در گرمای تابستان و سرمای سخت زمستان، جاده را برای رانندگان و کاربران  ایمن می‌کنند.


شاهسونی اضافه می‌کند: از ٢٦ آذر تا ١ دی را به همین دلیل هفته «راهداری و حمل و نقل» نامگذاری کرده‌اند.


رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نی‌ریز ادامه داد: در این هفته دوست داشتیم از رانندگان بیشتری تجلیل شود اما بخاطر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دو راننده بانو به عنوان نمایندگان راننده‌ها تجلیل ‌شد.


او ادامه داد: در حال حاضر یک شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و ۹ شرکت فعال در حوزه حمل و نقل کالا در شهرستان نی‌ریز و بختگان فعالند که سالانه بیش از دو میلیون تن کالا از مبداء این دو شهرستان را به مقصد مورد نظر حمل می‌کنند.


شاهسونی افزود: ٤ شرکت مسافربری در شهرستان وجود دارد که به دلیل کرونا، محدودیت‌ها و کمبود مسافر دچار آسیب‌های مالی شده اند.


وی در مورد حوزه راهداری گفت:  راه‌های شهرستانهای نی‌ریز و بختگان یکی از گسترده‌ترین حوزه‌های راه در استان می‌باشد.


او در ادامه افزود: نزدیک به ٥٠ کیلومتر بزرگراه، ٢٨٠ کیلومتر راه اصلی، ١٥٠ کیلومتر راه فرعی و ٧٠٠ کیلومتر راه روستایی آسفالته و خاکی داریم. در این حوزه ٦ گردنه برف‌گیر هم وجود دارد.


شاهسونی در مورد وظایف راهداری گفت: بسیاری از فعالیت‌های ما مستمر و در طول سال ادامه دارد؛ مانند نصب و نگهداری علائم راهنمایی در جاده،‌ لکه‌گیری و خط‌کشی راه‌ها، نگهداری رویه راهها و راهداری زمستانه. همچنین اصلاح نقاط حادثه‌خیز   و توسعه راه‌های روستائی به صورت خاص انجام می‌شود.


در این مراسم از جمیله مجیدی زید‌آبادی و زیبا خاکسار دو راننده نی‌ریزی تجلیل شد.


زیبا خاکسار از سال ٩٠ دارای گواهینامه پایه ١ است و هم اکنون پیگیر دریافت گواهینامه ویژه (بین‌الملل) می‌باشد.


خاکسار که قبلاً راننده کمپرسی بوده در مسیر‌های یزد، اصفهان و کرمان رانندگی می‌کرده و در حال حاضر راننده خودروی سنگین تک است و در مسیرهای مشهد، اصفهان و شمال رانندگی می‌کند.


جمیله مجیدی زید‌آبادی از سال ٨٣ گواهینامه پایه یک را گرفته و الان ١٧ سال راننده جاده است و بیش‌تر در مسیرهای مشهد، بجنورد، ساری و شیراز تردد داشته است.


این جلسه با حضور مجتبی کریمی کارشناس حمل و نقل، محمد جعفر بامداد عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای نی‌ریز و استهبان، سعید فرقانی مسئول دبیرخانه اداره، علیرضا یحیی‌زاده رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان شهرستان نی‌ریز و حومه، قاسم باقری دبیر انجمن صنفی رانندگان شهرستان نی‌ریز حضور داشتند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها