تعداد بازدید: ۸۱۳
کد خبر: ۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ - 2020 27 December
بنیاد برکت اختصاص داد:
بنیاد برکت در شهرستان نی‌ریز بابت ۶۶۶ طرح، ٣٢ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کرده است و ۳۱۰ نفر هم در حال تکمیل پرونده هستند.
جمع کل تقاضا در شهرستان نی‌ریز ۹۷۶ طرح می‌‌‌‌‌باشد که بر اساس آنچه که شاهسونی تسهیل‌گر بنیاد برکت اعلام کرده ۳۲ میلیارد تومان پرداخت شده و تا پایان سال پرداخت تسهیلات به عدد ۴۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
 
جلسه‌ای با موضوع بررسی طرح‌های بنیاد برکت در نی‌ریز و بختگان با حضور باقری مجری طرح این بنیاد در فرمانداری نی‌ریز ۲۷ آذر ماه برگزار شد.
 
باقری با اعلام اینکه بنیاد برکت از آذرماه ۸۶ کار خود را شروع کرده است و در فارس نیز بیش از یک سال از فعالیت آن می‌گذرد عنوان نمود: در شرق و شمال فارس اقدامات خوبی انجام گرفته است و مجهزترین بیمارستان شرق فارس در نی‌ریز در حال راه‌اندازی است و به احتمال فراوان در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
همچنین مدارس مختلفی در نی‌ریز توسط بنیاد برکت به بهره‌برداری رسیده است.
 
در این جلسه همچنین اعلام شد بناست روستاهای جدیدی بتوانند از طرح اشتغال بنیاد برکت بهره‌مند شوند. باقری از ادارات دولتی درخواست نمود تا همکاری بیشتری با بنیاد برکت داشته باشند.                     

در این رابطه شاهسونی تسهیل‌گر این بنیاد گفت: علی‌رغم اینکه نی‌ریز می‌تواند به قطب پرورش شترمرغ در فارس تبدیل شود اما دامپزشکی و جهاد کشاورزی آن را تأیید نمی‌کنند.


در این رابطه فرماندار نی‌ریز خواستار برگزاری جلسه مشترکی برای رفع این موضوع شد.


مراد هدایت در ادامه با اعلام اینکه احداث سردخانه بزرگ بالای ۱۰۰ هزار تن یکی از نیازهای امروز شهرستان نی‌ریز می‌باشد درخواست کرد تا بنیاد برکت برای این مسئله فکری کند.


در این جلسه کارآفرینی به نام معدلی هم حضور داشت و گفت: با استفاده از مهندسی معکوس توانسته تولید چاپگر  سه بعدی را در برنامه قرار دهد و بنا دارد تا کارخانه‌ای در نی‌ریز احداث کند.


معدلی معتقد بود که با آورده ۵۰۰ میلیون تومانی می‌تواند ۵ تا ۱۵ نفر را به صورت مستقیم شاغل کند که در ارتباط با این موضوع باقری از او درخواست کرد تا طرح توجیهی‌اش را ارسال کند.


در ادامه رئیس شعبه تأمین اجتماعی  بخشنامه امهال حق بیمه آذر و دی سال‌جاری سهم کارفرما برای فعالیت‌ها و کارگاه‌های به شدت آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا را اعلام کرد.


 در متن این بخشنامه آمده است:
۱‌‌‏- فعالیت‌ها و کارگاه‌های مشخص شده این بخشنامه، مشمول امهال حداکثر۲۰ درصد حق ‌بیمه سهم کارفرمایی آذر و دی ماه سال ۱۳۹۹ می‌باشند و می‌توانند نسبت به ارسال لیست حقوق و دستمزد و مزایای مشمول کسر حق‌بیمه ماه‌های مذکور با پرداخت حداقل ۱۰ درصد حق بیمه متعلقه با رعایت مهلت مقرر قانونی ماده (۳۹) قانون تأمین اجتماعی اقدام کنند.


۲‌‌‏- با توجه به امهال حق بیمه سهم کارفرمایی این کارگاه‌ها، کارفرمایان ذیربط مکلفند حداکثر تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ (جهت کارگاه‌های با مهلت ارسال لیست ۲ ماهه حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰)، نسبت به پرداخت و یا ترتیب پرداخت (سررسید اقساط تا پایان خردادماه ۱۴۰۰) اقدام نمایند.


توجه: حق‌بیمه سهم کارفرمایی (۲۰ درصد) ماه‌های اشاره شده درخصوص فعالیت‌ها و کارگاه‌های موضوع بند ۲ فوق، در صورت ارسال صورت مزد و حقوق ماهیانه وفق ماده (۳۹) قانون تأمین اجتماعی و پرداخت حداقل ۱۰ درصد حق بیمه (سهم بیمه شده و بیمه بیکاری)، مشمول جرایم تأخیر پرداخت نخواهند بود.


۳‏- کارفرمایان متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده می‌بایستی با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری کارفرمایان به نشانی eservices.tamin.ir و در قسمت خدمات نام‌نویسی کارفرمایان‏/ثبت‌نام کارگاه‌های مشمول امهال حق بیمه، نسبت به ثبت درخواست و تکمیل اطلاعات مربوطه اقدام نمایند.


امهال حق بیمه سهم کارفرمایی کسب و کارهای حوزه گردشگری موضوع بخشنامه مورخ ۴‏/۹‏/۹۹ تا پایان سال ۱۳۹۹ کماکان به قوت خود باقی است.


فهرست کسب و کارهای مشمول استمهال حق بیمه سهم کارفرما (غیر دولتی و غیر تولیدی) برای دو ماهه آذر و دی ۱۳۹۹


۱- مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مهد کودکها (به غیر از مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی)


۲- مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای(غیر دیجیتال)، موزه‌ها، سینماها و تئاترها


۳- مراکز تفریحی، باغ وحش ها، شهر بازی‌ها


۴- مراکز ورزشی، باشگاه ها و مراکز ورزشی آبی و استخرها


۵- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمانها، مجتمع‌های جهانگردی ‌و‌ گردشگری، مهمان پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرائی، خدمات بین راهی و زائر سراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس های مسافرتی.


۶- شرکتهای حمل و نقل مسافر برون شهری.


۷- مراکز پذیرایی، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا.


۸- قنادی، شیرینی‌پزی، آبمیوه و بستنی فروشی.


۹- آریشگاه‌های مردانه، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی.


۱۰- مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی ساختمان، آتلیه و عکاسی.


۱۱- مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی.


۱۲- نمایشگاه‌های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین‌المللی.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها