تعداد بازدید: ۱۱۹۲
کد خبر: ۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ - 2020 18 December
تیم فوتبال پرسپولیس تهران به عنوان نماینده ایران در یکی از بزرگترین رویدادهای فوتبال آسیا به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی می رود و شنبه 29 آذر ورزشگاه 40 هزار نفری الجنوب قطر میزبانی فینال لیگ قهرمانان آسیا را عهده دار خواهد بود.
مجید پاکیزه‌دامن: با نگاهی آماری می توان دید که نماینده ایران از هرلحاظ حریف نامدارتر و پر افتخارتری برای تیم کره ای محسوب می شود.

اولسان هیوندای که قدمتی تنها 37 ساله دارد، سال تأسیس این باشگاه به 1983 میلادی باز می‌گردد و تنها 2 بار توانسته عنوان قهرمانی کِی لیگ کره جنوبی را در سال های 1996 و 2005 کسب کند.

این در حالی است که پرسپولیس با کسب 6 عنوان قهرمانی در لیگ داخلی ایران رکورددار قهرمانی می‌باشد و در 3 سال گذشته قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران را به نام خود ثبت کرده است.

این برتری برای پرسپولیس در مقابل اولسان هیوندای شامل جام حذفی نیز می‌شود و نماینده کره جنوبی 1 بار در سال 2017 موفق به کسب مقام قهرمانی در این جام شده است و پرسپولیس با 6 قهرمانی پس از استقلال این عنوان را به دست آورده است.

اما نکته‌ای که شاید بتوان کفه ترازو را کمی سنگین‌تر از پرسپولیس برای نماینده کره چرباند، قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2012 است که پرسپولیس هنوز از کسب آن بی نتیجه مانده است.

نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا از وجود عیسی آل کثیر به دلیل محرومیت در ماجرای رفتار نژادپرستانه محروم است و این امر می تواند کمی کار یحیی گل محمدی را سخت کند.

نگاهی گذرا به آخرین وضعیت تیم اولسان هیوندای در آستانه فینال

اولسان هیوندای کره جنوبی با از دست دادن دروازه‌بان ملی‌پوش خود پس از ابتلا به کرونا و حضور سه بازیکن دیگر در قرنطینه کار خود را در گروه F آغاز کرد.

کسب پنج پیروزی و یک تساوی و صعود با 16 امتیاز در رقابت با اف سی توکیو ژاپن، شانگهای شینهووای چین و پرث گلوری استرالیا نمایشی مقتدرانه از اولسان بود.

اولسان هیوندای که به ببرهای کره مشهور است، با سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در این مسابقات شرکت کرده بود. رقیبی که قدرتمندانه حریفان خود را شکست داد و با بازیکنان ملی‌پوش پرشمار، خود را یک مدعی جدی معرفی کرد و در نهایت به فینال رسید.

نماینده کره‌جنوبی از چهار بازیکن خارجی بهره می‌برد که بیورن یانسن ملی‌پوش نروژی با سابقه بازی در دن‌هاخ و آلکمار هلند و روزنبرگ نروژ مشهورترین آنهاست.

جیسون دیویدسون ملی‌پوش استرالیایی با سابقه بازی در وست برومویچ، هادرسفیلد انگلیس و خرونیخن هلند و جونیور نگرائو از برزیل نیز دو خارجی دیگر این تیم هستند که ستون‌های اصلی اولسان را تشکیل می‌دهند.

دیو بولتوش مدافع 30 ساله و هلندی که سابقه بازی در هیرنوین هلند و نورنبرگ آلمان را دارد هم یکی دیگر از ستاره‌های تیم اولسان است‌.

تیم اولسان در مرحله گروهی با 14 گل زده و 5 گل خورده، قدرت خط حمله خود را نشان داد.

آبی‌پوشان در مرحله یک هشتم نهایی ملبورن ویکتوری استرالیا را 3 بر صفر شکست داده و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 2 بر صفر از سد بیجینگ گوان گذشتند.

دیدار نیمه نهایی مقابل ویسل کوبه ژاپن هم 2 بر یک به سود این تیم به اتمام رسید تا در نهایت با 21 گل زده و تنها شش گل خورده از 9 بازی، حریف پرسپولیس در فینال شود.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها