تعداد بازدید: ۲۲۵۷
کد خبر: ۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ - 2020 22 November
در آخرین کنکور قرن، نی‌ریزی‌ها با کسب ٣٨ رتبه زیر ۳۰۰۰ منطقه‌ای به کار خود پایان دادند.

محمد جلالی، نی‌ریزان فارس

بر اساس بررسی‌های نی‌ریزان فارس که با همکاری مدیریت آموزش و پرورش نی‌ریز انجام شد کل قبولی‌های دانشگاه‌های دولتی ٢٤٧ نفر می‌باشد که ۹۸ نفر از آنها هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند که وارد دوره کاردانی پیوسته شده‌اند. همچنین ١٤٩ نفر در دانشگاه‌های دولتی قبول شده‌اند البته در این بررسی قبول شدگان دانشگاه‌های پیام‌نور، علمی‌کاربردی و دانشگاه آزاد محاسبه نشده‌اند. امسال و در کنکور سراسری دختران از پسران در قبولی‌ها پیشی گرفته‌اند به گونه‌ای که در رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ در شهرستان نی‌ریز، ٢٤ دانش‌آموز دختر به دانشگاه‌ها‌ی دولتی راه یافتند که این آمار برای پسران ١٤ می‌باشد. 


همچنین بر اساس جداول استخراجی ۷۰ دانش‌آموز پسر و ٧٩ دانش‌آموز دختر توانسته‌اند با کسب رتبه‌های زیر ٥ هزار منطقه‌ای به دانشگاه‌های دولتی راه یابند.


درزیر قبول شدگان رتبه‌‌های ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ اعلام می‌شود:
- رتبه‌های زیر ١٠٠٠: دختران: ٨ نفر- پسران: ٦ نفر
- رتبه‌های بین ١٠٠٠ تا ٢٠٠٠: دختران: ٧ نفر- پسران: ٢ نفر
- رتبه‌های بین ٢٠٠٠ تا ٣٠٠٠: دختران: ٩ نفر- پسران: ٦ نفر


شایان ذکر است که امسال نیز همچون سال گذشته، نی‌ریز در منطقه ۳ گنجانده شده است.


گفتنی است سال گذشته ٥٣ دانش‌آموز نی‌ریزی به دانشگاه‌های دولتی راه یافته بودند.


اما در این رابطه با مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز گفتگو کردیم.


امیر ولی‌زاده با اعلام تبریک به قبول شدگان کنکور سراسری این موفقیت را ماحصل زحمات کادر آموزشی شهرستان نی‌ریز دانست و گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده و به نسبت سال گذشته عملکرد شهرستان نی‌ریز بهتر بوده است؛ البته این را باید مد نظر قرار داد که آمار کلی هنوز به دستمان نرسیده و اما بر اساس اعلام نظر کارشناس آموزش در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی ۲ نفر افزایش قبولی داشته‌ایم و در دانشگاه فرهنگیان با افزایش قبولی روبرو شده‌ایم و قبولی‌های روزانه ما نیز مناسب بوده است.


البته این نکته را هم باید اضافه کنم که ما در رشته‌های فنی نیز پذیرش بسیار خوبی در کنکور سراسری داشته‌ایم.


ولی‌زاده با اشاره به بیماری کرونا و اختلالی که در روند آموزش سال گذشته رخ داد گفت: آن چیزی که باعث خرسندی ماست و در کنار رشته‌های پرطرفدار رشد قابل قبولی داشته پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه فرهنگیان بود و این نشان از آن دارد که بخش زیادی از دانش‌آموزان ما راغب هستند تا برای ادامه تحصیل به این دانشگاه بروند. بی‌تردید حضور نخبه‌های نی‌ریزی در این دانشگاه یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
نی ریز هم شهریست عین شهر های دیگه. اگه یه شهر دیگه کمتر قبول میشدن و نی ریز زیاد، من باید خوشحال میشدم؟
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها