تعداد بازدید: ۹۴۳
کد خبر: ۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ - 2020 21 November
بیش از 90 برنامه شاخص و عمومی هفته بسیج با محوریت مبارزه با ویروس کرونا برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مرکز فضای مجازی سپاه نی ریز  ، سرهنگ شعبانی نیا در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته بسیج که در سپاه ناحیه نی ریز برگزار شد با درود به مقام شامخ شهدای اسلام و امام راحل اظهار کرد: بنا به فرمایشات رهبرکبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) که می فرمایند اگر برکشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم دشمنان و جهانخواران از آن کشور دور و الا هر لحظه باید منتظر حادثه ای بود که نمونه بارز این تفکر سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی می باشند.

 وی با بیان اینکه بسیجیان در همه این ۴۲ سال که از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کردند، تصریح کرد: یک هفته بعد انقلاب، تفرقه‌افکنی‌های داخلی برای از هم پاشیدن کشور با بهره‌گیری از شکاف‌ها و سوگیری‌های قومی و مذهبی آغاز شد که بسیج در این میان نقش خود را به درستی ایفا کرد و مانع این امر شد.

 نقش‌آفرینی بی‌بدیل بسیج در مهار کرونا 

 فرمانده سپاه نی ریز با اشاره به اینکه بسیج بعد از جنگ در حوزه بهداشت و درمان، واکسینه کردن مردم، زلزله، سیل نقش‌آفرینی کرد، تصریح کرد: آخرین نقش‌آفرینی بی‌بدیل بسیج در حوزه درمان بود، از اولین روزهای شیوع بیماری کرونا تا به امروز سپاه و بسیج وارد میدان شدند و جانانه در این حوزه خدمت‌رسانی کردند.

 وی ادامه داد: به دلیل ۴۲ سال زحمت و تلاش باید نگاهمان به بسیج ویژه باشد، قطعاً بسیج شجره طیبه و به عبارتی نهادی است که از ابتدای انقلاب غرس شده و امروز به تکامل رسیده است.

تفکر بسیجی از مرزهای شناخته شده کشور عبور کرده است

سرهنگ شعبانی نیا بسیج را تفکری بر گرفته از تعالیم اسلامی دانست و عنوان کرد: بسیج ریشه در تفکر دینی و انقلابی دارد و بارور شدن آن هم به امروز می‌بینیم. تفکر بسیجی از مرزهای شناخته شده کشور عبور کرده و به جهانی که احساس نیاز می‌کند، تسری پیدا کرده است.

وی تفکر بسیجی را در چارچوب پنج محور مهم و اساسی از جمله ایمان و توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع)، امید به یاری حضرت مهدی (عج)، اطاعت از رهبری و ولایت‌پذیری و بصیرت دانست و یادآور شد: فرقی نمی‌کند، کدام قوم از این تفکرات بهره‌مند شوند و برای رهایی از زیر سلطه قرار گرفتن دشمنان به کار ببرد.

 فرمانده سپاه ناحیه نی ریز در تشریح برنامه‌های هفته بسیج که با شعار ( بسیج ، پیشرو خدمت و امیدآفرین ) متناسب با شرایط روز و با محوریت مبارزه با ویروس کرونا برگزار می‌شود، بیان کرد: برنامه‌های عمومی هفته بسیج شامل دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان بسیجی، تجلیل از بسیجیان، فرماندهان و پایگاه‌های اُسوه، دیدار با ائمه جمعه، افتتاح پایگاه‌های بسیج، انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی با محوریت مبارزه با کرونا، برپایی غرفه‌های جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مؤمنانه و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و سلامت‌محور است.

 عمده برنامه‌های هفته بسیج به صورت مجازی برگزار می‌شود 

 وی ادامه داد: همچنین رزمایش کمک مومنانه و توزیع بیش از 600 بسته کمک معیشتی به خانواده های نیازمند در سطح شهرستان و توزیع 40 جهیزیه به زوجین ، پویش نذر خون نذر سلامت ، نشست های سواد رسانه و سبک زندگی و برگزاری مسابقات فرهنگی، نقاشی و عکس، برگزاری شب شعر به‌صورت مجازی، ارائه خدمات حقوقی و مشاوره‌ای، ایجاد کمپین و پویش و هشتگ‌هایی متناسب با شرایط کشور، برگزاری کارگاههای آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،برگزاری نشست بصیرتی، نمایشگاه مجازی دستاوردهای بسیج و مسابقات قرآنی، پخش نان صلواتی و … از جمله برنامه‌های هفته بسیج در ناحیه نیریز است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها