تعداد بازدید: ۲۶۷۷
کد خبر: ۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ - 2016 13 December
مديركل انتقال خون فارس: روزانه 200 تا 300 واحد خوني در فارس كمبود داريم
مدیر کل انتقال خون فارس گفت: با کاهش شدید ذخیرههای خونی در استان فارس مواجه ایم.
دكتر محمد حسين كريمي افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و مراجعه كمتر اهداء كنندگان خون به ويژه در گروههاي منفي، با كمبود شديد ذخيره خوني رو به رو هستيم و از مردم خواستاريم با مراجعه به پايگاههاي انتقال خون، باعث سامان بخشيدن به اين وضعيت شوند.

وي يادآور شد: با توجه به نيازهاي موجود مراكز درماني، روزانه بايد 700 تا 800 واحد در استان خون گيري انجام شود اما در حال حاضر به دليل مراجعه اندك مردم، روزانه 200 تا 300 واحد كمبود داريم.
دكتر كريمي گفت: هم اكنون پايگاه هاي شهرستانهاي آباده، فسا، جهرم، داراب، لار، گراش، كازرون و مرودشت فعال است و افراد مي توانند با مراجعه به اين مراكز، در رفع مشكلات ياد شده به ما كمك كنند.

وي افزود: اهدا كنندگان در سطح شيراز نيز ميتوانند از ساعت 8 تا 18 و 30 دقيقه به پايگاه آسياب قوامي واقع در ساختمان مركزي انتقال خون و همچنين پايگاه نمازي مراجعه كنند.
دكتر كريمي يادآور شد: سامانه سيار خون گيري نيز پنجشنبه ها از ساعت 17 تا 20 در ورودي حرم مطهر شاهچراغ (ع) مستقر است.

مدير كل انتقال خون فارس گفت: در حال حاضر تمامي تيمهاي خون گيري را در استان فعال كردهايم و با تمام ظرفيت در اين خصوص فعاليت ميكنيم، اما با توجه به مراجعه كمتر در فصل سرما به پايگاه هاي شيراز، با كمبود ذخيره هاي خوني مواجه شده ايم.

دكتر كريمي با اشاره به اينكه افراد دچار سرماخوردگي و بيماران قلبي- تنفسي نبايد براي اهداي خون مراجعه كنند، از مردم 18 تا 60 ساله كه وزن بالاي 50 كيلوگرم دارند خواست در صورت سلامت نسبت به اهداي خون و كمك به بيماران اقدام كنند. / خبر جنوب

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
0
باسلام و خسته نباشید
اگر کمبود خون داریم چرا هر هفتگی از شهرستانها خونگیری می شود، که خیلی از مردم شهر خودمان به مانند خود بنده حدود دو سال است که قصد خون دهی داریم ولی نتوانستم. ولی هر سال که به شهر مشهد می روم در کمتر از ده دقیقه از بنده خونگیری می شود. باید مرکز انتقال خون نی ریز حداقل هر روز از ساعت 8 تا 12 آماده به کار باشد تا مردم خون خود را اهدا کنند باتشکر
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها