تعداد بازدید: ۱۲۹۰
کد خبر: ۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ - 2020 26 October
سخنگوی ستاد کرونای فارس بحرانی بودن استهبان از نظر شیوع کرونا را تکذیب کرد و گفت: وضعیت استهبان عادی است.
«خبرجنوب»: اوضاع روز به روز بدتر می شود. تعداد مبتلایان رو به افزایش است و طبق آمار از آغاز شیوع یک هزار و285 هم استانی به دلیل کرونا فوت شده اند. با این وجود محدودیت های فعلی پاسخگو نیست و به دلیل بالا بودن تعداد مبتلایان باید رعایت اصول جدی تر گرفته شود. 

برخی شهر‌های فارس هم به وضعیت حاد كرونا نزدیک می شوند. البته در این باره دو روز پیش شبکه خبر در زیر نویس های کرونایی خود بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا وضعیت استهبان را از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بحرانی اعلام کرد، که سخنگوی ستاد کرونای فارس در گفت و گو با خبرنگار «خبرجنوب» این موضوع را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر استهبان وضعیت عادی دارد وبعد از انتشار این خبر فرماندار استهبان هم در همین باره با من تماس گرفت واز تهران پیگیر هستیم چرا که بر اساس آمارها وشاخص های ما استهبان از نظر مبتلایان به کووید 19 وضعیت بحرانی ندارد.

دکتر عبدالرسول همتی افزود: طبق ارزیابی های اخیر ما شهرستان های شمالی فارس از جمله اقلید، آباده، خرم بید وبوانات به دلیل ارتباط با اصفهان دارد وارد وضعیت حاد کرونایی می شود اما دراستهبان مشکلات آن چنانی نداشته ایم و احتمالا اشتباه لفظی بوده است.

وی یادآورشد: شیراز هم همچنان وضعیت قرمز دارد ومعتقدیم به طور کلی باید محدودیت ها تشدید شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: بر اساس پیشنهاد ستاد دانشگاهی کرونا محدودیت ها در سه فاز پیش بینی شده است؛ فاز اول آن محدودیت های نسبی، فاز دوم محدویت های شدیدترو فاز سوم تعطیلی شهر مانند فروردین است. همتی گفت: محدودیت های اخیر تاثیر چندانی در میزان مبتلایان فارس نگذاشته ومعتقدیم باید محدودیت ها به حدی شدید شود که بر میزان ابتلا تاثیر بگذارد.

وی افزود: چرا که اگر محدودیت ها شدیدتر شود به کنترل بیماری کووید 19 امیدی هست، وگرنه اوضاع بدتر می شود.جانشین رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان شیراز هم در باره ادامه محدویت های کرونایی در شیراز گفت: محدودیت‌ها برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در این شهرستان برای یک هفته دیگر تمدید شد.عبدالرسول حقیقی افزود: با توجه به اوج گرفتن ابتلای مردم به کرونا این بیماری، محدودیت‌هایی که از ۲۳ مهرماه تا دوم آبان ماه ۹۹ در شهرستان شیراز اعمال شده بود به مدت یک هفته دیگر یعنی تا ۹ آبان ماه ۹۹ تمدید شده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: مصادیق اعمال محدویت شامل مکان‌هایی نظیر دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه روزی، زبان سراها و کتابخانه‌هاست که این مراکز باید آموزش‌های خود را به شکل مجازی برگزار کنند.جانشین رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان همچنین از تعطیلی کامل دانشگاه‌ها، مدارس، استخرهای سرپوشیده، سینماها و سالن های تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی پربرخورد مانند کشتی، کاراته و جودو خبر داد.او افزود: برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم و برنامه های اجتماعی و فرهنگی تا تاریخ اعلام شده ممنوع خواهد بود.

حقیقی ضمن تاکید بر لزوم رعایت مفاد مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا اظهار داشت: تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها نیز تا ۹ آبان ماه ۹۹ تعطیل بوده و رستوران‌ها، فست فودها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها فقط به شکل بیرون بر امکان ارایه خدمات به مردم عزیز شهرستان شیراز را خواهند داشت.این مقام مسئول از مردم شهرستان خواست تا به منظور حفظ سلامت خود و خانواده و عبور از پیک پاییزه این بیماری منحوس، در رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دقت کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها